איך מטפלים בתוכי?

מאז התגלו בדרום אמריקה, הפכו התוכים לחיות מחמד אהובות ופופולאריות. הנוצות הססגוניות, האינטליגנציה והזיכרון המפותחים וההתנהגות השובבה שובים את ליבנו. גידול תוכי בתוך הבית מציב בפנינו אתגרים של מיקום ושל דאגה לשלומו של בעל הכנף המיוחד הזה. במאמר זה נסביר כיצד לטפל היטב בתוכי שלכם.

 

תוכי בתוך הבית

כולנו ראינו בסרטים ובסדרות טלוויזיה תוכים מאולפים שמבלים את יומם בתעופה חופשית בתוך הבית ונחים על מוט נחיתה. אך כל זמן שהתוכי שלכם עדיין חדש ומתרגל אליכם רצוי מאוד לגדלו בתוך כלוב לתוכי ולא להוציאו כשיש חלון או דלת פתוחים בבית. כלוב לתוכי צריך להיות גדול ומרווח דיו ולהכיל מים ומזון טריים זמינים כל העת. חשוב להחליף מצע מדי יום על מנת שהחומצה הקיימת בצרכיו של התוכי לא יפגעו בעור כפות רגליו. צעצועים שונים גם הם חשובים מאחר והתוכי חובב תעסוקה ואוהב במיוחד מראות וחפצים שניתן לחדד עליהם את המקור ולהתחכך בהם.

 

מזון ותעסוקה

התוכי הינו חיה בעלת אינטיליגציה גבוהה, סקרנות כלפי סביבתו ומוטיבציה לשחק וללמוד דברים חדשים. מסיבה זו תוכי בריא זקוק לתעסוקה מגוונת ורבה במהלך שעות העירות. לצורך כך מומלץ להניח אוכל לתוכים בתוך קופסא שיש לפתוח אותה תחילה, או כלי בעל חרכים שיש לגלגל על מנת להשיג את תכולתו, באופן זה האכילה הופכת לשעשוע מהנה. מראות וצעצועי תוכים מומלצים גם הם אך לא להותיר אותם זמן רב מדי אלא להחליפם מדי פעם ולגוון. תוכים ניזונים מגרעינים ומפירות, וניתן להשיג תערובות מזון מועשר בויטמינים או מקלות האכלה שגם מאפשרים לתוכים לחדד את המקור שלהם ולשייפו.

 

סביבה בטוחה

תוכים עלולים להיבהל מרעשים חזקים, המולה בבית ואנשים זרים. לכן כשהבית נהיה רועש מדי עקב אירוח או מסיבת יום הולדת, כסו את כלובו של התוכי בבד עבה כדי שיחוש מוגן ובטוח. ישנם זני תוכים מסויימים הזקוקים לחושך מוחלט על מנת להירדם, ולכן רצוי לכסות את הכלוב גם בלילה. מצד שני, מוסיקה נעימה הבוקעת מן הרדיו מפיגה מתחים ויכולה לגרום הנאה לתוכי שלכם. יש תוכים שמפתתחים אוזן מוסיקאלית במיוחד ואף מגלים העדפה למנגינות מסויימות.

 

צעצועים

תוכים אוהבים לשחק. הקפידו להחליף את צעצועיהם מדי תקופה כדי ליצור עניין והנאה. תוכים מסוגלים לפתוח קופסאות, ללחוץ על כפתורים, לפצח במקורם גרעינים ואגוזים קשים ואוהבים להתנסות בטעמים ומרקמים חדשים. התייעצו עם וטרינר לגבי מתן פירות טריים בעונתם בנוסף לתערובות המזון המומלצות לגיוון הארוחות.

 

לסיכום

התוכי הינו בעל חיים אינטליגנטי וסקרן הזקוק לגיוון בצעצועים ובמזון ובמשחק. הוא זקוק לסביבה בטוחה ושקטה וצעצועים שיאתגרו אותו. ניתן להשיג מזון תוכים בתערובות אך מומלץ להוסיף גם פירות טריים לאחר התייעצות עם וטרינר. התוכי זקוק לכלוב מרווח עם מים ומזון טריים.

בעל חיים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דיונים מוצלחים עם בן/בת הזוג
זוגיות וטיפים
איך לנהל דיונים מוצלחים עם בן/בת הזוג

מי שחי בזוגיות מזה זמן מה, יודע שעולים לא פעם קשיים שנוגעים לניהול שיח שנוגע לנושאים שונים. הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי בהקשר של חינוך הילדים, התנהלות כלכלית והיגיינה. לא

נהג מקצועי
אטרקציות
מה עדיף אופנוע או טרקטורון לטיול בשטח?

מתלבטים לגבי טיול אופנוע או טרקטורון? המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם. להלן היתרונות והחסרונות של כל אחד מהטיולים, כך שתוכלו בסופו של דבר להגיע להחלטה נכונה. תכנון טיול שטח –

רכב אפור
טיפים
ניו קאר ליס – ככה קונים רכב חדש ב 2019

רכישה של רכב חדש הפכה לפעולה קלה יותר מאי פעם, וזאת בזכות תוכנית המימון הטובה ביותר בישראל אותה מעניקה חברת ניו קאר ליס – בהתאמה לעידן הנוכחי של שנת 2019.

חדר שינה
רהיטים ועצובים
מיטת הרכב הכי אופנתית בשוק

ישנם סוגים רבים של מיטות מכונית לילדים. חלקם, שיק של ממש. אחרים, קצת שוק. הדגמים נבדלים זה מזה בצורתם החיצונית ובאיכותם. לעיתים האיכות באה על חשבון הנראות ולהיפך, אך הדגמים