איך מתבצעת חקירה פרטית?

חקירה פרטית היא אקט מסווג שמתבצע בדרכים שונים בהתאם לכל מקרה. חוקרים פרטיים יכולים להתייחס אל שלל פעולות שונות כחלק מתהליך חקירה. אלה מתבצעות בהתאם לדרישות הלקוח ותכנית פעולה שנקבעה מראש על ידי החוקר. תחום העבודה של חוקרים פרטיים הוא רחב והם מבצעים עבודות בילוש בנושאים אישיים, עסקיים ולעיתים גם ממשלתיים בעת הצורך. איך מתבצעת חקירה פרטית ומה כולל תהליך החקירה? במאמר זה נסביר לכם.

 

איך מתבצעת חקירה פרטית?

תחום העבודה של חוקר פרטי יכול לעיתים לזלוג לאזורים אפורים מבחינה משפטית, חוקתית ומוסרית. זאת על פי דרישת הלקוח ועבור השגת המטרה שלו, החוקר יכול לבצע מעשים שאינם מפרים את החוק. חקירות פרטיות מתנהלות באמצעים שונים ומגוונים על מנת להגיע לאמיתות שהלקוח מעוניין להגיע אליהן.

זה יכול להתקיים בשלל סיטואציות כמו בין בני זוג שיש חשש שצד אחד בוגד, או במקום עבודה כשאחד העובדים או הבוסים נחשדים במעילה. עם זאת, קיימים מספר דברים שיש לשים לב אליהם במהלך התנהלות החקירה, אחרת תתבצע עבירה על החוק ועל הקוד האתי של החוקרים הפרטיים. אז מה הוא הקו שעובר בין החוקי ללא חוקי?

 

נקודות חשובות בתחום החקירות:

 

האזנות סתר לטלפון

החוק מתיר לחוקרים פרטיים להאזין ולצותת לשיחות טלפון במידה וישנה הסכמה של אחד מהאנשים שנמצאים בשיחה. האזנה והקלטת שיחה על ידי צד אחד בשיחה היא חוקית, גם אם המעשה מתבצע ללא ידיעתו של הצדדים האחרים.

 

איסור על הסגת גבול

במקרים מסוימים חוקר פרטי צריך במהלך החקירה להיכנס לנכסים בבעלות אנשים אחרים. אין לחוקרים פרטיים רשות או הסמכה כלשהי לפרוץ לביתם של אחרים מבלי להפר את החוק. אבל בסיטואציות מסוימות, החוקר מקבל גישה לנכס מהבעלים או מהלקוח. דבר זה נפוץ במקרים של סכסוכים משפחתיים או גירושין.

 

גישה למידע הרכב

חוקר פרטי צריך לתת סיבה קבילה חוקתית על מנת לקבל גישה להרצה של מספר לוחית הרישוי של אדם זר. הסיבה לרוב היא עבור מטרת החקירה או עבור הליכי המשפט.

 

איסור על התחזות

החוק אינו מאפשר התחזות לגורמים רשמיים. עם זאת, חוקרים רבים פועלים תחת כיסוי ומאמצים זהות של אדם אחר במסגרת חקירות מסוימות. המטרה של החוקר לפעמים יכולה להיות שיח עם החשוד או מעקב אחר חבריו של אותו אדם. לשם כך החוקר יצטרך לעטות על עצמו זהות חדשה כדי להשתלב בסביבה ולאסוף את המידע. כל עוד החוקר אינו מזדהה כגורם רשמי או מדיני, זו לא עבירה על החוק.

 

גישה לפרטי אשראי

חוקר פרטי בעל הרשאה לקבלת גישה למסמכים ותיעודים משפטיים, אלה נחשבים רישומים ציבוריים. עם זאת, החוק אוסר על הפצת פרטי האשראי הפרטיים של כל אדם. זאת אומרת שחוקר פרטי זקוק לאישור מבעל החשבון וסיבה משפטית על מנת לבצע את הבדיקה.

חקירה פרטית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איך לדעת מה מתאים לי לעשות בחיים
בעלי מקצוע
איך לדעת מה מתאים לי לעשות בחיים?

העולם שלנו מלא באינסוף אפשרויות שגורמות לרבים מאתנו לבלבול. שכן, השפע מוביל לא פעם לחיפוש מתיש ומעייף. מדריך זה עולה לרשת, כדי להציג בפניכם את הדרכים הטובות ביותר למציאת כיוון

מזגן קיר
כללי
האם שווה להעביר מזגן מדירה לדירה?

לשאלה, האם שווה להעביר מזגן מדירה לדירה, ישנן תשובות שונות. מדוע? כי תלוי בסוג המזגן, עד כמה הוא ישן, עד כמה הפירוק שלו יהיה מורכב ועוד. לרוב, חברת הובלות מומלצת