גילוי מרצון – רשות המיסים יוצאת לציד

הנחת היסוד היא כי על כל הכנסה בישראל צריך לשלם מס. לאחר שיוצאים מהבנה כזו, אפשר להתחיל ולרדת לפרטים. הורים לילדים קטנים מקבלים נקודות זכות הפוטרות אותם מתשלום חלקי של המס, תואר אקדמי מקנה גם הוא הנחה מסוימת לתקופה שלאחר סיום הלימודים. עוד פרטים יכולים לסייע כמו גודל ההכנסה, המצב המשפחתי ואזורי מסוימים בארץ, אבל ברור לכולם שאלו יוצאי הדופן. למרות ההצהרה הזו, ישנם בישראל מיליארדי שקלים שהמיסים עליהם אינם משולמים כחוק. הבעלים של הכספים הללו מנסים להתחמק מכך בכל דרך אפשרית ועושים זאת על ידי הסתרת הכספים, תשלומים במזומן ומגוון תעלולים חשבונאיים אחרים שמעלימים את הכסף באופן זמני, אך במידה ורשות המיסים מאתרת את הכספים הללו, האדם המסתיר עומד בפני דין פלילי, יכול לרצות זמן מאסר ובסופו של דבר, לשלם את המיסים כחוק.

איש ומחשבון

גילוי מרצון – הכספים האבודים נחשפים

מהו גילוי מרצון?

ברשות המיסים חיפשו אחרי הכספים האבודים, מאחר וההסתרה שלהם מונעת מהמדינה הכנסה מאוד משמעותית. החיפושים גם הם בעלי עלויות לא קטנות, דורשים אנשי צוות, בלשים ופעולות נוספות. ברשות המיסים החליטו להפוך את הקערה על פיה ולזרוק את הכדור למגרשם של מסתירי הכספים. ההצעה הייתה: גלו מרצון על הכספים הנחבאים שלכם, שלמו עליהם מיסים כחוק ותוכלו להימנע מדין פלילי.

יתרונות של גילוי מרצון

רשות המיסים מרוויחה הכנסה נוספת משמעותית במיוחד עבור המדינה, ללא מאמצים מיותרים ומרדפים. האנשים שלהם היו כספים נסתרים יכולים להפוך את הכספים שהסתירו לחוקיים, לשלם מס כנדרש ולא לדאוג יותר לעולם מרשות המיסים מאחר וכל המיסים שולמו. זהו מצב בו כל הצדדים מנצחים.

תנאים ייחודיים לגילוי מרצון

האדם חייב לחשוף את כל הכספים הנסתרים שברשותו. אי אפשר לדווח באופן חלקי ולהחליט כי רק חצי מהכספים ייחשפו כעת. במידה והמצהיר עושה זאת, הוא לא עומד בהסכם שבינו לבין רשות המיסים, ולכן, אם נתפס מאוחר יותר הוא יכול לעמוד לדין גם על הכספים שעליהם הצהיר במהלך תהליך הגילוי מרצון. בנוסף, היחידים שיכולים להיכנס לתהליך של גילוי מרצון הם אנשים שאינם עומדים כעת בפני בדיקה של רשות המיסים. ברור לכל, כי כל אדם שעומד בפני בדיקה שכזו ואכן יש לו כספים נסתרים היה מעדיף להיכנס להליך של גילוי מרצון ומסיבה זו יכולים להתחיל בכך רק במידה ורשות המיסים עדיין לא התחילה בבדיקתה. בנוסף, חשוב לדעת כי הבקשה אמורה להיות מוגשת ישירות לסמנכ"ל הבכיר שאחראי על חקירות ומודיעין ברשות המיסים. במידה והיא מוגשת לאדם אחר העובד ברשות, הוא מחויב להעביר אותה עם כל המסמכים והתכתובות שהתנהלו בנושא אל הסמנכ"ל מאחר והוא היחיד בעל הסמכות החוקית לאשר את הבקשה. לאחר האישור יכול המבקש להתייצב מול הגוף שלו הוא חייב – מע"מ, מס הכנסה, מנהל המקרקעין ולשלם את חובות המס שלו.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גריל גז לחוויית ברביקיו בלתי נשכחת

אתם לא זוכרים מתי עשיתם "על האש" בהנאה גדולה? רוצים להיות בטוחים שמעכשיו יהיה לכם גריל גז איכותי ומשוכלל בבית? אם כך, אין ספק שאפשר להבין את הדילמה שלכם לגבי

דירה ראשית
כללי
מי יכול לעזור להעביר דירה?

אתם עוברים דירה בקרוב? כבר מצאתם את הדירה שבה אתם רוצים לגור ואפילו הגעתם להסכמות עם בעל הבית? אם כך, ברור מדוע עכשיו אתם תוהים: מי באמת יוכל לעזור לכם