החשיבות של בחירת עו"ד צבאי מהטובים ביותר

כולנו מעריכים את הצבא והחיילים שלנו המבקשים לתרום ולשרת את המדינה, אך כשתקופת השירות מתפרסת על פני כמה שנים, ניתן להיתקל לא אחת

בבעיות משמעת כאלו ואחרות, הגובלות לעיתים בהליכים פליליים ומצריכות ייצוג הולם מול מערכת המשפט הצבאית.

לצורך כך, חשוב לבחור את עורך הדין הטוב ביותר

 

עבירות צבאיות

כישראלים, כולנו מעריכים, אוהבים ומכבדים את תרומתם של חיילי צה"ל לשמירה על ביטחוננו וביטחון המדינה, תוך שהם מקדישים חלק ניכר מזמנם וחייהם לביצוע משימה זו. אך לא אחת, ובדומה לחיים האזרחיים, גם במהלך השירות הצבאי, הנפרס לרוב על פני כמה שנים, חיילים אלו עלולים לבצע עבירות צבאיות שונות, בעלות אופי פלילי.

עבירות צבאיות אלו עלולות להגיע לכדי הגשת כתבי אישום, פתיחת רישום פלילי, ועונשים דוגמת הורדה בדרגה, קנסות כספיים ובמקרים קיצון אף עונשי מאסר בפועל. לפיכך, אם אתם מתמודדים עם אישומים פליליים במסגרת שירותכם הצבאי, חשוב לתת את הדעת על בחירת עורך דין צבאי הטוב ביותר.

 

מהו חוק שיפוט צבאי?

חיילים בסדיר, משרתי קבע או חיילי המילואים, מדרגת טוראי ועד בכירי הקצינים, כפופים כאחד לחוק השיפוט הצבאי בזמן היותם בשירות, גם אם העבירה בוצעה שלא בזמן ביצוע תפקידם. חוק זה מסדיר למעשה את מכלול השיפוט הצבאי בצה"ל – מערכות השיפוט, הגדרת האוכלוסיות ברות השיפוט ואת סוגי העבירות בגינן הן עלולות להישפט.

חוק שיפוט צבאי קובע כי יוקמו שישה סוגי בתי דין צבאיים: מחוזי, מיוחד, ימי, שדה, תעבורה וערעור. מלבד סוגי הערכאות המבדילים בין חמישה בתי הדין הצבאיים הראשונים, לבין בית הדין הצבאי האחרון, הרי שהם נבדלים גם בסמכות הקיימת להם לשפוט חיילים ו/או קצינים בדרגות שונות, כמו גם בשפיטת עבירות בעלות דרגות חומרה משתנות.

 

סוגי עבירות צבאיות

על פי הגדרת חוק שיפוט צבאי, קיים מספר רב של עבירות, המחולקות באופן כללי לעבירות בעלות אופי משמעתי או פלילי ועבירות תעבורה. בין העבירות הצבאיות הנפוצות היכולות להגיע לכדי כתב אישום נכללות: סירוב פקודה, עריקות, שימוש לא חוקי באמצעים השייכים לצה"ל, זיוף גימלים, התרשלות במילוי התפקיד הצבאי כמו גם נהיגה שלא על פי חוקי התנועה, שימוש בסמים ועוד.

 

עו"ד צבאי – לבחור את הטוב ביותר

לכל חייל הנחשד, או מואשם בעבירה צבאית, עומדת הזכות להסתייע בעורך דין המתמחה בדין הצבאי, עוד בשלבי החקירה הראשוניים. עורך דין צבאי יכול לסייע גם בכל הקשור לתנאי שירות ולייצג את החייל גם בהליכים מנהליים.

בסופו של דבר, עורך דין הוא הפנים שלכם מול השופט וככל ותטיבו לבחור את עורך הדין המקצועי והאיכותי ביותר, הסיכוי שלכם להשיג את מבוקשכם יעלה באופן ניכר. בנוסף, היות ומדובר בהליכים משפטיים המתנהלים תחת חוק השיפוט הצבאי, חשוב למצוא עורך דין מייצג מומחה בתחום הצבאי והפלילי ובניסיון נקודתי במקרה הספציפי שלכם.

 

פסיקה משפטית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תכשיט עם חריטה אישית
תכשיטים וטיפים
התכשיטים החמים ב 2019

רוצים לרכוש את התכשיטים החמים ביותר לשנת 2019? באמצעות חברת דיימונד פקטורי זה אפשרי – ואפילו מבלי לצאת מהבית. כיצד? להלן כל הפרטים. התכשיטים החמים ביותר לשנת 2019 בהישג יד

מדוע הדפסות PVC נהיו כלכך פופלריות ב-2023
טכנולוגיה
מדוע הדפסות PVC נהיו כלכך פופלריות ב-2023

בשנים האחרונות, תעשיית הדפוס עדה לעלייה משמעותית בפופולריות של הדפסת PVC. PVC, הידוע גם בתור פוליוויניל כלוריד, הוא חומר רב-תכליתי ועמיד שזכה לשימוש בתחומים שונים, כולל שילוט ואריזה. מאמר זה

חוק הטרדה מינית
עריכת דין
הטרדה מינית רפואה סינית

התחום של רפואה סינית הולך ומתפתח, כי הוא זוכה להצלחה בקרב קהל יעד מגוון מאוד. עם זאת, גם בו עלולים להתרחש מקרים מצערים של הטרדה מינית. אז מה עושים במקרים