המדריך לבחירת חומרים למדפסת תלת מימד

הכניסה לעולם הדפסת תלת מימד יכולה להיות די קשה. יש כל מיני חומרים לבחירה ולכולם יש העדפות משלהם. כתוצאה מכך, כל מידע שתמצא נוטה להיות סובייקטיבי ביותר.

לאחר שתרכוש ותגדיר את מדפסת התלת מימד שלך, תצטרך להחליט באיזה סוג חומרים להשתמש   ולאיזו מטרה. עבור תהליך ההדפסה של אובייקטים פשוטים לאו דווקא תצטרך חומרי גלם יקרים, אך עבור תהלים שונים כמו עיבוד שבבי, יתכן ותצטרך להשקיע יותר כסף ברכישת חומר הגלם.

 

חומרי הגלם הנפוצים ביותר:

חומצה פולי-לקטית

אחד מחומרי ההדפסה הנפוצים ביותר, PLA (Poly-Lactic Acid) הוא תכליתי ביותר. הוא עשוי ממקורות מתחדשים כמו קנה סוכר, שעוזר לשמור על מחירו הנמוך. זה חומר מאוד סלחני עם סיכוי נמוך לעיוות ומאפשר שימוש חוזר טוב. כבונוס, הוא מייצר ריח מתוק, דמוי פופקורן, כשהוא נמס.

בגלל נקודת ההתכה הנמוכה של חומר זה (סביב 150 מעלות צלזיוס), הוא אינו מתאים לעבודה בחום גבוה. בנוסף, למרות שזה מאוד תכליתי, המוצרים הסופיים נוטים להיות די שבירים, כך שאם אתה בונה משהו שעומד לקחת כמה להיטים, אולי כדאי לך לשקול להשתמש במשהו אחר במקום זאת.

 

אקרילוניטריל-בוטדיאן-סטירן

הידוע כ-ABS, הוא הפלסטיק העיקרי השני המשמש בהדפסת תלת מימד. הוא עמיד בחום יותר מ- PLA, אך ניתן להמיס אותו ולשימוש חוזר במידת הצורך. נקודת ההתכה שלו היא בערך 221 מעלות צלזיוס, כך שאתה לא צריך לדאוג שהיצירות שלך יתמוססו ברוב המקרים.

זהו גם פלסטיק עמיד יותר, מה שהופך אותו לבחירה חזקה לטיפוס-טיפוס. אתה יכול ללטש, לצבוע וללטש אותו מבלי לדאוג לפיצוח או עיוות. זה בקושי מתכווץ, כך שלא תצטרכו לפצות על כך יותר מדי. מהסיבות לעיל, ABS משמש מאוד בייצור: זה מה שלבנים של לגו עשויים!

 

פוליסטירן

חומר הדפסה נוקשה ובלתי גמיש, המשמש לעיתים קרובות ליצירת מבני תמיכה לדגמים גדולים יותר. הוא עמיד במים, אך ניתן להמיסו. זה פלסטיק נחמד וקל משקל, וזו הסיבה שהוא משמש בדרך כלל לחלקים הניתנים להחלפה.

כעת יש כמה מגבלות. ראשית, תצטרך משטח דפוס מחומם כדי שהיא לא תידבק. שנית, תצטרך אזור הדפסה מאוורר היטב. הסיבה לכך היא שאדי הפוליסטרין יכולים להעניק לך כאב ראש אמיתי אם הם מורשים להצטבר. עם טמפרטורת מעבר של 212 מעלות צלזיוס, זה דומה מאוד ל- ABS.

 

ניילון

אם אתה רוצה ליצור חפצים שיכולים לקבל מכות, ניילון הוא החומר המתאים לך. זה קשה, עמיד בפני שחיקה, ויש לו מידה טובה של גמישות שרוב האחרים לא עושים זאת. לדוגמה, ניתן להשתמש בניילון ליצירת קשרים עם כבלים מבלי שהם יתפרקו.

הנושא העיקרי הוא שלניילון יש נטייה לספוג לחות מסביבתה. זה יכול לעוות את המוצר המוגמר ולפשר על שלמותו המבנית. ככאלה, יהיה עליכם לאחסן אותו בכלי אטום אוויר כאשר אינו בשימוש. כמו כן, טמפרטורת המעבר שלה גבוהה למדי, בסביבות 250 מעלות צלזיוס, כך שתצטרך מכבש מיוחד.

מכשיר הדפסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תמונה
תיקון טלפונים
המדריך המלא על טלפון שיאומי

אם אתם לא מוכנים להתפשר על איכות, אבל גם לא רוצים לשבור קופות חיסכון, טלפון שיאומי הוא מה שאתם מחפשים אחריו. מדובר בסמארטפון מאוד איכותי, שמתאים לרוב סוגי השימושים. בואו

תאונת דרכים
תאונות דרכים
מהי תביעה אזרחית תאונת דרכים?

אנשים אשר מעורבים בתאונת דרכים ויוצאים ממנה עם נזק גוף כלשהוא זכאים לתבוע את חברת הביטוח שלהם לקבל פיצויים על הנזק שנגרם להם על מנת שיוכלו לכסות עלויות שהנזק גרם