רשלנות רפואית בהריון תאומים – אובדן של אחד העוברים

היריון של תאומים הוא היריון בסיכון גבוה , המחייב הקפדה יתרה על מעקב תקין לאורך כל ההיריון, בדיקות מקיפות, טיפול מיטבי לפני, במהלך הלידה ולאחריה. לצערנו ישנם מקרים בהם אחד העוברים נפטר מסיבות של רשלנות רפואית. המאמר יפרט מהן הסיבות לכך וכיצד ניתן להגיש תביעה על הרשלנות.

 

מדוע היריון תאומים הוא היריון בסיכון גבוה?

לאור העובדה שישנם לא מעט הריונות של תאומים כתוצאה מהפריות חוץ גופניות, טיפולי פוריות או סיבות תורשתיות, עלולים להיות סיבוכים בשלב ההיריון או בלידה ולכן יש לנקוט במשנה זהירות לכל אורך התקופה. לאחר הלידה יכולות להתגלות תופעות כמו תשניק סב לידתי, בעיות התפתחותיות, שיתוק מוחין, אפילפסיה, ומצוקה עוברית של אחד מהעוברים כתוצאה מבעיות נשימה, חבל טבור, ריאות שלא התפתחו או לידה מוקדמת. לפיכך יש לנקוט בכל האמצעים על מנת שההיריון והלידה יהיו תקינים.

 

אילו מקרים של רשלנות רפואית עלולים לגרום למוות של אחד מהעוברים?

מעבר לפגיעות בהתפתחות או מומים מולדים כתוצאה של רשלנות בלידת מלקחיים או עכוז והחלטות לא נכונות של הצוות הרפואי, התוצאות בלידה עלולות להסתיים במוות של אחד העוברים. מדובר על מעקב לא נכון, הסתבכות של חבל הטבור, חוסר חמצן, פקיעת קרומים, זמן תגובה לא נכון, סוג לידה מוטעה, סיבוכים שקרו עקב חוסר אבחון או פענוח לא תקין של המעקב ההריוני בבדיקות אולטרה סאונד. זאת אומרת, שאם היה ניתן למנוע את המוות ולא נעשו פעולות נכונות על פי הפרוטוקול שהביאו לנסיבות העגומות, זוהי רשלנות רפואית.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית במקרה של מוות עובר

הורים החושדים שנגרם לעובר נזק בלתי הפיך או מוות כתוצאה מרשלנות רפואית צריכים להגיש תביעה נגד המוסד הרפואי לא לפני שהם פונים לעורך דין. התייעצות עם עו"ד רשלנות רפואית קריטית להגשת התביעה. ראשית, עורך הדין יבדוק האם יש עילה להגשת התביעה באמצעות עיון במסמכים הרפואיים ושמיעת עדויות על המקרה. לאחר מכן הוא יבדוק את הרשומות והתיעוד הרפואי של המוסד. שנית, הוא יקבל חוות דעת של רופאים מומחים על מנת להוכיח שהיה ניתן למנוע את המוות של אחד העוברים אם היו מטפלים ונוקטים בדרכים אחרות על מנת להציל אותו.

לתיעוד הרפואי של מהלך כל ההיריון והלידה יש חשיבות רבה על מנת להוכיח שהמוות קשור לרשלנות של הצוות הרפואי שלא נקט באמצעים הדרושים כדי למנוע אותו. במידה ולא מוכח הקשר הסיבתי בין המוות לרשלנות התביעה תידחה על ידי בית המשפט והתובעים יישאו בעלות ההוצאות המשפטיות. במידה והקשר מוכח וההורים זוכים במשפט, הנתבעים ישלמו את שכר הטרחה ויישאו בהוצאות המשפטיות. לפיכך, ישנה חשיבות רבה לקבלת ייעוץ מעורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה בתחום ככל שיותר מוקדם.

אובדן עובר

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
גריל גז חלומי לקראת הקיץ

בדרך כלל בקיץ כולנו אוהבים לבלות הרבה יותר שעות בחוץ, בין אם זה כולל את הים, את הבריכה או אפילו את הגינה הביתית. לכן ברור מדוע גם אתם מסתכלים על

חדר שינה
רהיטים ועצובים
מיטת הרכב הכי אופנתית בשוק

ישנם סוגים רבים של מיטות מכונית לילדים. חלקם, שיק של ממש. אחרים, קצת שוק. הדגמים נבדלים זה מזה בצורתם החיצונית ובאיכותם. לעיתים האיכות באה על חשבון הנראות ולהיפך, אך הדגמים

ראש של תוכי
בעלי חיים
איך מטפלים בתוכי?

מאז התגלו בדרום אמריקה, הפכו התוכים לחיות מחמד אהובות ופופולאריות. הנוצות הססגוניות, האינטליגנציה והזיכרון המפותחים וההתנהגות השובבה שובים את ליבנו. גידול תוכי בתוך הבית מציב בפנינו אתגרים של מיקום ושל