איך מתקבלים לתואר שני בלקויות למידה?

אם את אשת חינוך בנפשך, ומתעניינת בקשיים האקדמיים והדידקטיים המלווים חלק מהתלמידים ומונעים מהם לרכוש מיומנויות כמו קריאה, כתיבה, חשבון או התמודדות גבוהה עם טקסטים, יכול מאוד להיות שתואר שני בלקויות למידה הוא בדיוק מה שאת מחפשת. איפה לומדים לקויות למידה וכיצד מתקבלים לתואר?

תלמידים עם קשיי למידה היו במערכת החינוך תמיד, אבל בעשרים השנה האחרונות החלו להבין שפעמים רבות הקושי הלימודי לא נובע מהיעדר השקעה או מחוסר יכולת מוחלט, אלא מסוג מסוים של קשיים התפתחותיים המכונים לקויות למידה. לקויות אלו מובילות לקושי ברכישת קריאה, כתיבה או חשבון בסיסי – ולעתים שילוב של הנ"ל.

בהתאם לכך, עלה הצורך בהכשרת מומחים ומומחיות בתחום זה, על מנת לאתר את הילדים המתמודדים עם לקויות למידה, לבנות עבורם תוכנית טיפולית מתאימה וכמובן לסייע להם להתקדם ולהתגבר על הקשיים. האם זה התחום בשבילך?

 

מהי מטרת התואר השני בלקויות למידה?

תואר שני בלקויות למידה מיועד להכשיר נשות חינוך, מורות ומטפלות, לאבחון קשיי למידה ולטיפול בהם. התואר מתאים לבעלות רקע חינוכי וניסיון עם תלמידים, שמעוניינות לרכוש השכלה ממוקדת בתחום חשוב זה. בנוסף, חלק מייעודו של התואר הוא להכשיר את אותן בוגרות להיות שגרירות של הידע המחקרי שנצבר בתחום במוסדות הלימוד, על מנת לעקר מהשורש עמדות נפוצות ושגויות לגבי תלמידים המתמודדים עם לקויות למידה.

 

מה לומדים בתואר השני בלקויות למידה?

התואר השני בלקויות למידה יקנה לבוגרת ידע תיאורטי עשיר בתהליכים התקינים העומדים ברכישת הקריאה, הכתיבה והחשבון. בנוסף, תכיר הבוגרת את המודלים המרכזיים המסבירים קשיים התפתחותיים ולקויות בתפקודים אלה.

כמובן, הקשיים הלימודיים הם על פי רוב רק חלק ממכלול המאפיין תלמידים עם לקויות למידה ולכן יוקדש חלק גם להיכרות עם היבטים רגשיים והתנהגותיים המאפיינים תלמידים המתמודדים עם לקויות למידה וקשיי קשב. חלק נוסף בתואר יוקדש להיכרות עם תהליכי אבחון ואיתור קשיים, ועם תהליכי התערבות שונים – ההוראה המתקנת, דרכי הלמידה המותאמות לכיתה ההטרוגנית ועוד.

 

האם מדובר בתואר קשה ועמוס?

תואר שני בלקויות למידה הוא תואר הכשרתי שמטרתו הפיכתה של המורה, המחנכת או המטפלת לאשת מקצוע מומחית בתחום לקויות הלמידה. על כן לא מדובר בתואר קליל, ויש להקדיש לו מאמץ ותשומת לב.

יחד עם זאת, תוכלו למצוא מסלולים עמוסים יותר ופחות מבחינת דרישות המרצים בקורסים ומבחינת משך הלימודים והיקף הלימודים שתידרשו לו מדי סמסטר או שנת לימודים. ישנם מסלולים בהם תידרשי להיקף לימודים נרחב מאוד, ואילו במקומות אחרים תוכלי לסיים את התואר לאחר שנתיים של יום למידה שבועי.

 

מהם תנאי הקבלה לתואר?

התואר מיועד כאמור לנשות חינוך, ועל כן דרישות הקדם שלו כוללות תעודת הוראה, תואר ראשון רלוונטי כמו חינוך מיוחד, חינוך או פסיכולוגיה. בנוסף נדרשת תעודת הוראה והוכחת ניסיון עם תלמידים. בנוסף, כבכל המסלולים לתואר שני, יש להוכיח אנגלית ברמת פטור ולעמוד בבחינה באנגלית.

איך מתקבלים לתואר שני בלקויות למידה?

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סימון תלת מימד
כללי
המדריך לבחירת חומרים למדפסת תלת מימד

הכניסה לעולם הדפסת תלת מימד יכולה להיות די קשה. יש כל מיני חומרים לבחירה ולכולם יש העדפות משלהם. כתוצאה מכך, כל מידע שתמצא נוטה להיות סובייקטיבי ביותר. לאחר שתרכוש ותגדיר

פראג מלון ראשית
כללי
מדוע מלון כשר בפראג זו בחירה טובה?

מי מאיתנו לא רוצה לנוח לפעמים? ליהנות מאווירה שונה ומהאפשרות לנשום אוויר? לצאת מגבולות הארץ ולהעשיר את עצמו ואת המשפחה שלו בתרבות אחרת? האמת היא שכולנו זקוקים לכך מידי פעם