טיפול תקופתי לרכב

בכל רכב תמיד מומלץ לבצע טיפול באופן תקופתי שגרתי, אבל איזה טיפולים כדי לעשות ואילו מומלצים ובאיזה מוסך וכמה הם באמת עולים? במאמר הבא נסקור את השלבים שאתם צריכים לדעת כשאתם ניגשים לעשות את הטיפול הבא לרכב שלכם.

אז מהו בכלל טיפול תקופתי לרכב ?

מדובר למעשה בטיפול מונע אשר במהלכו מתבצעות גם בדיקות כלליות למערכת השונות ברכב. מטרתו של הטיפול הוא לשמור על ביצועיו ותקינותו של הרכב על מנת שבמהלך הנסיעה הוא יהיה בטיחותי ככל האפשר כדי למנוע נזקים עתידיים שעלולים להתרחש לחלקים ברכב.

טיפול תקופתי לרכב

כאשר מבצעים בדיקה כללית לרכב תמיד שמים דגש על בחינה ובדיקת החלקים והמערכות השונות של הרכב הקשורים לכל נושא הבטיחות זאת על מנת לוודא שלא יצוצו תקלות בלתי צפויות במהלך הנסיעה ושיהיה ניתן לנסוע בצורה הבטיחותית ביותר.

בנוסף תתבצע בדיקה מקיפה למערכת הבלמים של הרכב שהיא בין הנושאים החשובים ביותר, רצועת הטיימינג, בדיקת תקינות נורות נסיעה, החלפת מצבר במידת הצורך, וכמובן שחיקת צמיגים. כמו כן תמיד יבדקו האם ישנם ברגים רופפים, מחסור בנוזלים השונים כגון שמן, מים וכד'.

מה הטיפול כולל ?

כאשר אנו נכנסים למוסך לבצע טיפול כולל קפיטל מוטורס על הטכנאי לעשות מספר בדיקות חשובות כגון:

  • החלפה ובדיקת שמנים ונוזלים – שמן למנוע, נוזל בלמים, נוזל קירור.
  • יש לבצע בדיקה והחלפת בלאי במרכיבים השונים כגון החלפת פילטר אוויר, מסנן שמן, מזגן, ומיכל הדלק. לעיתים תתבצע בדיקה גם למערכות מורכבות יותר כגון רצועה ומערכות טיימינג.

הסיבה לבדיקה של רכיבים אלו נעוצה בעובדה שהם חשובים ונחוצים לתפקודו המלא והתקין של הרכב. הטיפול הכללי לרכב יתבצע לרוב במרווחי זמן קבועים או לאחר מספר קילומטרים אך עם זאת הטיפולים תמיד יוגדרו ע"י יצרן הרכב ויפורטו במסמך אשר נקרא מפרט היצרן.

היצרן לרוב יגדיר את היקף הטיפול שנדרש אשר ינוע בין טיפול גדול לטיפול קטן כאשר בכל טיפול תתבצע החלפה של מספר קטן או יותר של חלקים בהתאם לסוג הטיפול.

  1. בטיפול קטן לרוב יתבצעו החלפה של שמנים ומסננים כגון שמן מנוע, פילטר אוויר ומזגן.
  2. בטיפול בינוני מלבד החלפת השמנים והמסננים שהוחלפו ונבדקו בטיפול הקטן, תתבצע החלפה של נוזלים וחלקים בהם לרוב התדירות שבה יש צורך להחליף חלקים אלו היא נמוכה יותר עקב עלויות יקרות יותר של הרכיבים ניתן למצוא בין רכיבים אלו : נוזלי קירור, נוזל בלמים, מצתים (פלאגים) וכד'.
  3. בטיפול גדול יתבצעו בדיקה והחלפה של רכיבים נוספים מלבד אלו שבוצעו בטיפול הקטן ובטיפול הבינוני, החלפה של רכיבים מורכבים יותר ועם זאת יקרים אך באופן יחסי כגון מערכת טיימינג אשר נקראת מערכת התזמון, ובנוסך מצתים (פלאגים) שהם יקרים יותר. עלות הטיפולים הגדולים יותר ינועו לרוב מ 1,000 ₪ ומעלה .

החלפת השמנים, המסננים, הנוזלים והמרכיבים ברכב למעט בדיקת התקינות והבטיחות השונות צריכה להתבצע בהתאם להוראות ומפרט היצרן\יבואן.

מפרט החלקים אשר יש לבדוק ולהחליף  

בחלק הבא נבצע סקירה ופירוט של החלקים והמרכיבים המרכזיים אותם אנו נדרשים לבדוק ולהחליף בהתאם להוראות מפרט היצרן או היבואן, ולהחליף במידת הצורך לאחר הבדיקה שבוצעה במהלך הטיפול התקופתי לרכב.

 

  1. מסנן אוויר – תפקידו של מסנן האוויר לבצע סינון של האוויר הנכנס אל תוך המנוע מאבק, פיח או לכלוך. על מסנן האוויר להיות איכותי ומותאם לרכב.
  2. מסנן שמן – תפקידו של מסנן השמן הוא לדאוג על סינון וניקוי שמן המנוע. לכל רכב מסנן שמן המיועד לעמוד בלחצים מורכבים ולכן חובה להשתמש ברכיב האיכותי ביותר המתאים ביותר והמקורי לסוג הרכב.
  3. שמן מנוע – תפקידו של שמן המנוע להיות אחראי לסיכוך חלקי המנוע, הוא מוחלף בכל טיפול, בעת החלפתו של שמן המנוע יש לוודא שסוג השמן הוא לפי הגדרות ובהתאם להוראות יצרן הרכב, עליו להיות ובתקן ובצמיגות אשר הוגדרו וכן ממותג נפוץ, עליו להיות איכותי ומדויק על מנת לשמור על תקינות והארכת חיי המנוע. קיימים שלושה סוגי שמנים למנוע – שמן מנוע מינרלי, שמן מנוע חצי סינטטי ושמן מנוע סינטטי מלא כאשר הוא האיכותי ביותר. את השמן יש לדאוג להחליף תמיד גם לרכבים שאינם מרבים בנסיעה בעקבות חמצון השמן וספיחת פיח. שמן המנוע תמיד יבחר על פי היצרן.
  4. מסנן מזגן – תפקידו של מסנן המזגן הוא להעביר את האוויר ממערכת המיזוג אל תוך הרכב. מסנן זה מותקן ברוב הרכבים. והוא תמיד יהיה בקרבת הנוסע.
  5. נוזל קירור – תפקידו של נוזל הקירור הוא לוודא שהמנוע לא יתחמם, עליו לוודא שהמנוע יפעל בטמפרטורה האידיאלית, בנוסף תפקידו של נוזל הקירור למנוע קיפאון והיווצרות קורוזיה וחלודה מה שלרוב יתרחש במדינות קרות יותר באירופה.
  6. מצתים – הנקראים בשמם המקצועי "פלאגים" ותפקידים להצית את הדלק למטרת התנעת המנוע, הפלאגים הם חלק אינטגרלי ממערכת ההתנעה של הרכב.
  7. צלחות בלם – צורתן של צלחות הבלם היא בצורת עיגול שטוח אשר נמצא במקביל לגלגל הרכב, בעת בלימת הרכב תפקידם של צלחות הבלם ללחוץ משני הצדדים בעת בלימת הרכב.
  8. נוזל בלמים – לנוזל הבלמים חשיבות גבוהה בעת הלחיצה על הבלמים, כאשר מתבצעת עצירה ע"י לחיצה על דוושת הבלם נוצר חום ותפקידו של נוזל הבלמים
  9. לספק טמפרטורה בעלת נקודת רתיחה גבוהה, מה שמאפשר עצירה בטוחה.

עלויות הטיפול

עלויות הטיפול לרכב מחושבות לפי שעות העבודה שבוצעו בפועל על הטיפול ברכב בתוספת החלקים והנוזלים השונים שהוחלפו בתוספת מע"מ.

מחירי החלקים והנוזלים מחושבים ונקבעים מראש ע"י היבואן ותעריף שעות העבודה בכל מוסך צריך להיות ברור ומוסבר.

 

לפרטים נוספים: https://saveadate.co.il

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מציאות מדומה והימורים
למבוגרים
מציאות מדומה והימורים – האם זה קיים היום

מציאות מדומה (VR) היא טכנולוגיה פורצת דרך המאפשרת למשתמשים לחוות סביבה דיגיטלית תלת-ממדית כאילו הייתה אמיתית. טכנולוגיה זו עשויה לשנות את פני עולם ההימורים וליצור חוויית הימורים חדשה, מרגשת ומרתקת.

גישור עסקי
כללי
מקרי הגישור העסקי הנפוצים ביותר

סכסוכים עסקיים רבים נפתרים באמצעות גישור עסקי. גישור הוא דרך פשוטה וזולה יחסית לפתרון סכסוכים, שמאפשרת לצדדים להגיע להסכמות ביניהם בלי לפנות את בית המשפט, דבר שמטבע הדברים עולה כסף

עורך דין מקרקעין
עריכת דין
יתרונות קניית נדל"ן בלונדון

שוקלים לרכוש דירה? מחפשים עסקה כדאית מעבר לים? יתכן ויש לנו את הפתרון המושלם עבורכם. דירה בלונדון, המרוחקת כחמש שעות טיסה מישראל, שלישראלים רבים כבר יש נכס מניב בזכותה. מעבר