רטיבות בייבוש תת רצפתי ושיקום נזקי מים

בעיות אינסטלציה הן חלק משמעותי מתחזוק הבית בשגרה. לעיתים מדובר במכונה שהתקלקלה, לעיתים בסתימה שלא הצלחנו לפתוח, ולעיתים עלינו להחליף חלק מהצנרת שהתבלה. קיימת בעיה נוספת שאנו נוטים לשכוח ממנה אך אם נזלזל בה היא עוד תצמח לנו ממש מתחת לרגליים – רטיבות תת רצפתית. אז מהי בעצם וכיצד נוכל לטפל בה?

 

מהי רטיבות תת רצפתית?

הקירות בבתים של כולנו לא עשויים מגבס ובטון בלבד. אם תסתכלו על אתר בנייה של מבנה חדש, תוכלו לראות שמלבד חומרי הבנייה, מותקנים בתוך הקירות כבלים, צינורות ועוד חלקים שונים אשר מאפשרים למלא את צרכי הדיירים כדוגמת מים זורמים, אספקת חשמל, גז ועוד.

לעיתים כתוצאה מתכנון לקוי, שיפוצים שנעשים שלא כהלכה או בלאי טבעי, אחד מצינורות המים בבניין מתפוצץ או נפגם, וכתוצאה מכך נוצרת נזילה של מים אל תוך הקירות וחלל הבית. כאשר מדובר בצינור שנמצא מתחת לרצפת הבית, הנזילה תגרום לרטיבות בחומר הריצפתי ובשלב מאוחר יותר לנזקים כמו עובש, פגיעה במרצפות, קורוזיה, פגיעה בציוד ועוד. במקרים מסוג זה יידרש ייבוש תת רצפתי מקצועי.

רטיבות תת רצפתית

 

כיצד מתבצע ייבוש תת רצפתי?

בעבר רטיבות תת רצפתית חייבה את בעל הדירה להחליף את הריצפה כולה. החדירה של המים גורמת לפגיעה בחומר הריצפתי, שעלולה להביא לפירוק הריצפה או במקרים שונים ליצירת עובש שעלול לפגוע בבריאות הדיירים, וללא כל פתרון אחר לא נותרה ברירה אלא להחליף את אותו החומר.

הודות לחידושיים הטכנולוגיים פורצי הדרך, כיום ניתן לטפל ברטיבות תת רצפתית בתהליך פשוט ומשתלם. הטיפול מתבצע באמצעות מכשיר המתחבר עם מערכת צינורות לרצפת הבית ושואב מהרצפה את המים שמתחתיה. השימוש במכונה נעשה כמובן רק לאחר הטיפול במקור הנזילה על מנת לוודא שנזילה כזו לא תחזור על עצמה. לאחר איתור ואיטום מקור הנזילה, בעל מקצוע אשר אחראי על כל הליך הייבוש, יבצע מדידה של אחוז המים ברצפה, על מנת לוודא שהייבוש מתבצע בצורה מדויקת. המכונה חודרת את השכבה הראשונה של הריצפה (מרצפות, פרקט או כל סוג ריצוף) באמצעות ניסור חור קטן בקוטר של 50 מילימטרים.

ייבוש תת רצפתי

 

כיצד אמנע מרטיבות רצפתית?

רטיבות תת רצפתית נגרמת כתוצאה מנזילות או פיצוץ צינור מים ולכן כדאי לבצע בדיקות שגרתיות לאיתור מקור נזקים אלו לפני שיחמירו. בנוסף, ניתן לנקוט במספר פעולות על מנת להאריך את חיי הצנרת שלנו כמו הימנעות מזריקת מגבונים או מוצקים שעלולים לגרום סתימות, והחלפת חלקים ישנים בצנרת.

 

סיכום

רטיבות תת רצפתית היא לא נושא שניתן לזלזל בו. במידה והבחנתם בסממן שיכול להעיד על רטיבות כמו עובש בחלק התחתון של הקירות, פגיעה במרצפות באזור מסוים או ריח רע,  חשוב לקרוא לאיש מקצוע שידע לאבחן ולטפל בנושא. הטיפול ברטיבות תת רצפתית מתבצע באמצעות מכונה המתחברת לרצפה בצינורות, ושואבת את המים שמתחת לרצפה.

שמירה על נוהלי אשראי טובים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נהג מקצועי
אטרקציות
מה עדיף אופנוע או טרקטורון לטיול בשטח?

מתלבטים לגבי טיול אופנוע או טרקטורון? המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם. להלן היתרונות והחסרונות של כל אחד מהטיולים, כך שתוכלו בסופו של דבר להגיע להחלטה נכונה. תכנון טיול שטח –

פינה מרכזית
רהיטים ועצובים
ניקוי שטיחים בגבעת זאב

ניקוי שטיחים הוא עניין עדין. בין אם הוא נדרש לצורך משרדי ובין אם לצורך ביתי – כדאי למצוא בעל מקצוע אמין שיידע לטפל נכון בשטיח שלכם בלי לגרום נזק וצורך

ספה לשלוש
רהיטים ועצובים
טיפים לתיקון ספה קרועה

אחד המצבים הפחות נעימים, הוא מצב שבו נוצר קרע בולט ונראה לעין על הספה או על אחת מהכורסאות בסלון, המצב הזה מחייב בדרך כלל טיפול מיידי לתיקון הנזק. ישנן מספר