כמה כסף מגיע לכם? כל מה שחשוב לדעת על החזר מס

מדינת ישראל היא מהמדינות שגובות את שיעורי המס הגבוהים ביותר שמוכרים במערב. ממשלות ישראל לאורך ההיסטוריה טענו ששיעורי המס הגבוהים שאזרחי ישראל משלמים נובעים מהצורך לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל מפני אויביה, דבר שדורש תקציבים גבוהים מאוד לטובת רכישת אמצעי לחימה והגנה.

לאור כל זאת חשוב לבדוק בסוף השנה האם מגיע לכם החזר מס כדי להוזיל את שיעור המס שתשלמו בסופו של דבר.ההתחשבנות של מס הכנסה מול כל אזרח בישראל מתבצעת בסוף כל שנת מס ומכיוון שכך, יכול מאוד להיות שחלקכם תהיו זכאים להחזרי מס עקב שינויים שחלו בסטטוס שלכם במהלך השנה. בואו ננסה לבדוק.

 

בדיקת הזכאות להחזר מס

דבר ראשון בואו ננסה להבין מי עשוי להיות זכאי להחזרי מס בסוף שנת המס –

  • שכירים – מס הכנסה מבצע כאמור חישובי מס על בסיס שנתי ולא חודשי ובמהלך השנה יכולים להתבצע שינויים בסטטוס שלכם. מכיוון שאתם משלמים מס הכנסה כשכירים בכל חודש ולא פעם בשנה, באמצעות תלוש השכר אותו מנפיק עבורכם המעסיק, יכולים בהחלט להיות פערים לטובתכם בין המס שנגבה מכם בפועל לבין המס שאתם צריכים באמת לשלם. אנשי מקצוע שעוסקים בכל הקשור להחזרים ממס הכנסה יודעים לספר, שבמרבית המקרים כשמדובר בשכירים, נמצאת זכאות להחזרי מס בסוף שנה והם לא תמיד מודעים לכך.
  • שכיר שהחליף עבודות – עובד שכיר שמכל סיבה שהיא עבר מעבודה לעבודה במהלך שנת המס יהיה זכאי כנראה להחזר מס. הדבר נובע מהפרשים אפשריים בגובה השכר וכן, מהאופציה שבין עבודה אחת לשנייה היה זמן בו השכיר לא עבד כלל.
  • שכיר שפוטר – שכיר שהחל את שנת המס כעובד מן המניין במקום עבודה מסודר ובמהלך השנה פוטר מכל סיבה שהיא וקיבל דמי אבטלה, יהיה זכאי להחזרי מס על התקופה בה קיבל אבטלה ועד שמצא עבודה חדשה.
  • שכיר בשתי עבודות – אדם שעבד בשתי עבודות ומכל סיבה שהיא לא ביצע תאום מס כנדרש יהיה זכאי לקבלת החזרי מס.
  • שינוי בסטטוס האישי – מכיוון שכל אזרח עובד מקבל נקודות זיכוי ממס הכנסה ולנקודות אלה מתווספים שיקולים בהתאם לסטטוס האישי שלו, יש סיכוי שעובד שכיר יהיה זכאי להחזר מס.

לדוגמא – אדם שהתגרש, אדם שנולד לו ילד, אדם שסיים לימודי תואר ועוד.תוכלו לבדוק מה מגיע לכם ממס הכנסה באמצעות מחשבונים חינמיים שמבקשים מכם את הנתונים ומוציאים לכם את סכום החזר המס שמגיע לכם https://www.hagana.co.il

 

תהליך הגשת הבקשה להחזר מס

מס הכנסה לא ישלח לכם מכתב ובו יודיע לכם שמגיע לכם החזר מס.  מערכת המיסוי אינה מודעת על פי רוב שמגיע לכם החזר ובכל מקרה לא תדאג לידע אתכם על כך. לפיכך, האחריות לדבר רובצת עליכם ורק עליכם, היו מודעים להחזר האפשרי והגישו בקשה להחזר בצורה המקובלת.

 

טופס מקוון

כנסו לאתר מס ההכנסה וחפשו טופס ״החזר מס לשכירים״, מלאו את הטופס באופן מקוון על שלל הפרטים המבוקשים בטופס וצרפו מסמכים נלווים רלוונטיים להשלמת הגשת הבקשה בהתאם למצבכם האישי והתעסוקתי.

 

הגשת מסמכים במשרדי מס ההכנסה

הביורוקרטיה הישראלית מחייבת אתכם לגשת לסניף מס ההכנסה בעיר המגורים שלכם ולהגיש את אותם טפסים וצרופות שהגשתם באופן מקוון בשנית לפקיד מס הכנסה במקום. מסמכים אלה צריכים להיות מסמכי מקור ועליהם להיות חתומים על ידכם.

החזרי מס

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ריצה על החוף
נופש
קופיפי – טיול בתוך גלויה

כשאתם חושבים על חופשת בטן גב חלומית על רצועת חוף דקה עם חול זהוב הניצבת תחת מצוקי גיר תלולים המאיימים ליפול לים הכחול והרגוע הנושק להם כשברקע עצי דקל ומפרצים

זכוכית מגדלת
העסק שלכם
סקר שוק

.יזם? חולם על מוצר? ובכן, אחד הנדבכים החשובים ביותר שעלייך לעשות הוא סקר שוק. מדוע? להלן הפרטים יש לך מוצר חדש שאתה עומד לפתח? ובכן, אתה חייב לעשות משהו לפני