מאלף כלבים מומלץ?

רבים מהאנשים שמאמצים או קונים כלב, תוהים האם כדאי להם לפנות לקבל את שירותיו של מאלף כלבים. לעיתים מדובר על אנשים שנרתעים מההתקשרות של אדם אחר עם הכלב שלהם, שנתפס כחיה משפחתית. לעיתים דווקא מדובר על בעלי כלבים ותיקים שיש להם ניסיון עם כלבים לאורך חייהם, ומתקשים לעשות את הצעד ולפנות לקבל את עזרתו של מאלף כלבים. ובכל זאת, פנייה למאלף כלבים היא מומלצת מאוד, ויכולה לעזור לכם ולכלב שלכם להגיע לתוצאות טובות, לקבל איכות חיים ולשפר את הקשר.

 

מי הוא מאלף כלבים מומלץ?

ראשית כל, יש לציין שיש מאלפים שיתאימו לכם ולכלב שלכם יותר, ויש מאלפים שפחות ימצאו חן בעיניכם, וזה בסדר. חשוב שאתם ומאלף הכלבים המקצועי אליו פניתם תהיו פחות או יותר "באותו ראש" לגבי ההתנהגויות הרצויות של הכלב, ויותר חשוב מכך – דרך ההקניה שלהן, כלומר שיטות החינוך והאילוף.

על פי רוב, במסגרת אילוף כלב המלצות נוטות לכיוון של מאלפים המשתמשים בשיטת החיזוקים החיוביים. זאת שיטה המבוססת על מתן תמריצים לכלב על התנהגות רצויה, ומתן חלופות במקרים של התנהגות פחות רצויה מצד הכלב.

 

איזה מאלף איננו מומלץ?

לפי הגישה הרווחת כיום בקרב רוב בעלי הכלבים והמאלפים, גישת אילוף המבוססת בעיקר על ענישה ופחות על אלמנטים של חיזוקים חיוביים היא פחות מומלצת. בראש ובראשונה, משום שזאת גישה הרבה פחות יעילה לאורך הזמן. אמנם עונשים עשויים להביא את הכלב שלכם להתנהג לפי ההתנהגות הרצויה בטווח הקצר, אבל גישת אילוף זו מייצרת כלבים המרבים לפחד ולהיות תוקפנים בטווח הארוך. זה נזק שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לתקן. על כן, אם המאלף שיצרתם איתו קשר עושה שימוש בעיקר בעונשים ובאביזרי אילוף כמו קולר דוקרנים או קולר חשמלי, כדאי לכם לפנות למאלף הנוקט בגישה אחרת, לטובת כל הצדדים.

 

מה היא מתכונת האילוף המומלצת?

אילוף כלבים יכול להתקיים במתכונת קבוצתית, ויכול גם להתקיים במתכונת פרטנית של אחד על אחד. לכל כלב מתאימה גישה אחרת, כי לכל גישה יש יתרונות וחסרונות וצריך להתאים בין אופי הכלב לבין אופי שיטת האילוף. כאשר מדובר על אילוף בקבוצה יחד עם כלבים נוספים, יכול להתקיים הערך המוסף של חברות בין הכלבים.

פעילות משותפת עשויה להמריץ את הכלב ולייצר תופעות חיוביות. לעומת זאת, יש כלבים שהנוכחות של כלבים אחרים דווקא תפגע בהם, תייצר עבורם גירויים חזקים מדי והאילוף ירד לטמיון. במקרה כזה מאלף מומלץ יהיה מאלף בגישת אחד על אחד.

 

החשיבות של שירות מקצועי

כמו כל בעל מקצוע, גם המאלף של הכלב שלכם צריך להיות מקצועי. הוא צריך לשתף אתכם ברמת ההתקדמות של הכלב בצורה כנה. זה חשוב כי אתם הבעלים של הכלב ואתם צריכים לדעת מה מצבו האמיתי.

מאמן כלבים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נהג מקצועי
אטרקציות
מה עדיף אופנוע או טרקטורון לטיול בשטח?

מתלבטים לגבי טיול אופנוע או טרקטורון? המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם. להלן היתרונות והחסרונות של כל אחד מהטיולים, כך שתוכלו בסופו של דבר להגיע להחלטה נכונה. תכנון טיול שטח –

קוֹסֵם
אירועים
לאילו גילאים מתאים קוסם?

קסם הוא צורת אמנות מרתקת שכבשה קהלים מכל הגילאים במשך מאות שנים. מתעלולי קלפים פשוטים ועד אשליות משוכללות, לקוסמים יש את היכולת להדהים ולשמח את הצופים שלהם במיומנות וביצירתיות שלהם.

מאמן כלבים
בעלי מקצוע
מאלף כלבים מומלץ?

רבים מהאנשים שמאמצים או קונים כלב, תוהים האם כדאי להם לפנות לקבל את שירותיו של מאלף כלבים. לעיתים מדובר על אנשים שנרתעים מההתקשרות של אדם אחר עם הכלב שלהם, שנתפס

במות הרמה למכירה
כללי
האם עדיף לקנות או להשכיר במת הרמה?

כשמדובר בגישה לגבהים לפרויקטי בנייה או תחזוקה, ההחלטה לקנות או לשכור מעלית יכולה להשפיע באופן משמעותי על ההצלחה, היעילות והעלות-תועלת של הפעילות שלך. עם ריבוי הגורמים שיש לקחת בחשבון, חיוני