מהי תביעה אזרחית תאונת דרכים?

אנשים אשר מעורבים בתאונת דרכים ויוצאים ממנה עם נזק גוף כלשהוא זכאים לתבוע את חברת הביטוח שלהם לקבל פיצויים על הנזק שנגרם להם על מנת שיוכלו לכסות עלויות שהנזק גרם להם להוציא או לאור כך שהם נעדרו מהעבודה שלהם ובעצם הפסידו הכנסות כתוצאה מהנזק מהתאונה.

בכול מקרה, מעבר לתביעת הביטוח, ניתן לבחור גם לתבוע תביעה אזרחית מעורב אחר בתאונה או מישהו שהיה אחראי על התאונה בדרך כלשהיא.

 

תביעה אזרחית תאונת דרכים

בשונה מתביעה המוגשת כנגד חברת ביטוח במסגרת ביטוח חובה או ביטוח מקיף, מעורבים בתאונות דרכים יכולים לבחור גם להגיש תביעה אזרחית בבית משפט כנד מעורב אחר בתאונה אשר הם סוברים כי הוא האחראי והאשם בכול הנזקים שנגרמו בתאונה.

אין זה משנה אם מדובר בתאונה קלה או חמורה, אם יש יכולת או סבירות כי יוכל התובע להוכיח שכאן הנתבע אשם ואחראי לנזק שנגרם לו, הוא יכול להגיש את התביעה ובעצם לדרוש ממנו לשלם לו פיצויים.

 

איך מחליטים אם לתבוע

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, ועל אחת כמה וכמה אם יצאתם ממנה עם נזק רציני, כדאי לכם לתבוע את חברת הביטוח שלכם, אך כדאי לא פחות גם לשקול לתבוע בתביעה אזרחית את המעורבים בתאונה שכן יכול להיות שהיה ניתן ללא ספק למנוע אותה ובהתאם גם את הנזק שנגרם לכם.

לא תמיד ברור האם הדבר כדאי ועל כן, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהבין אם זה נכון למקרה שלכם ובאופן כללי, כמה באמת הנזק שנגרם לכם חמור ואולי אתם באמת לא יכולים להתמודד עם ההוצאות עליו לדוגמא.

 

עורך דין תאונות דרכים לתביעה אזרחית

ברור כי כאשר בוחרים באופציה של תביעה אזרחית יש הכרח שיהיה מעורב בכול ההליך עורך דין. בהקשר של תיקים שנושאם הוא תאונות דרכים, המעורבים יצטרכו לשכור את שירותיהם של עורכי דין המתעסקים ומתמחים בתאונות דרכים ובנזקי גוף כדוגמת משרד עורכי דין פייפר כהן.

חשוב להבין כי בשונה מתביעה מול חברת ביטוח אשר ניתן לעשות בלי עורך דין, כאשר מדובר בתביעה אזרחית מול חברת ביטוח הדבר לא אפשרי מבלי ייצוג משפטי של עורך דין.תביעה אזרחית בגין תאונת דרכים היא תביעה בבית משפט אזרחי לא בהכרח אל מול חברת הביטוח אלא אל מול מישהו שהיה מעורב בתאונה ובעצם אשם בה.

זאת יכול להיות עקב כך שהוא נהג בלי רישיון, עבר על חוקי הדרך או כול סיבה אחרת ובעצם גרם לנזק אצל מעורבים אחרים בתאונה ששמרו לגמרי על הכללים וברור כי הוא האשם בתאונה ולא הם. במקרה זה, השופט יכול לפסוק לחובת פיצויים מהנתבע לתובע שיכולים להגיע לסכום מאוד גדולים.

תאונת דרכים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוכרים דירה יש לנו כמה טיפים
כללי
מוכרים דירה יש לנו כמה טיפים

רוצים לדעת איך למכור את הדירה בקלות? תוהים לעצמכם מה היתרונות של מתווך נדל"ן ואיך הוא יכול למקסם את הצלחת התהליך? בטקסט שלפניכם תמצאו את כל התשובות. לפני הוצאת הדירה

חדר שינה
רהיטים ועצובים
מיטת הרכב הכי אופנתית בשוק

ישנם סוגים רבים של מיטות מכונית לילדים. חלקם, שיק של ממש. אחרים, קצת שוק. הדגמים נבדלים זה מזה בצורתם החיצונית ובאיכותם. לעיתים האיכות באה על חשבון הנראות ולהיפך, אך הדגמים

גבר
טיפים
מתי בדרך כלל אנשים פונים אל חוקר פרטי?

אתם שואלים את עצמכם לאחרונה האם העניין שגורם לחוסר וודאות בחייכם הוא עילה מספיק טובה כדי לפנות אל חוקר פרטי? אתם לא ישנים בלילה כי נדמה לכם שבן הזוג בוגד

בריאות מינית
למבוגרים
 5 דברים שכל גבר צריך לבריאות תקינה

בריאות מינית, היא היבט חיוני של הרווחה הכללית של גברים. משמירה על תפקוד זיקפה ועד ניהול של שפיכה מוקדמת, טיפול בדאגות של בריאות מינית, יכול להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של האדם. להלן