מהם שלבי האבחון באבחון פסיכודידקטי

ילדכם חכם ומבריק, רגיש ומצטיין בספורט, אך משהו מעכב אותו. יכול להיות שילדכם מתמודד עם לקות למידה, הגורמת לו לקרוא לאט, לכתוב עם שגירות ועוד. בעזרת אבחון פסיכודידקטי ניתן להתאים לילדכם את תוכנית העבודה המותאמת ביותר אליו. בואו נדבר על לנצח את לקות הלמידה.

מרגישים שהילד זקוק לתמיכה מסוימת? אולי לשיפור מיומנויות הלמידה? אם אנשים בוגרים מתמודדים עם כל מיני סיטואציות בהם הם מתקשים, הם בפעמים רבות יהיו מסוגלים להתמודד בהצלחה, למרות הקשיים השונים. כאשר מדובר בילדים המתמודדים עם קשיים, יש לשים לב כי קשיים אלו עשויים להשפיע גם מבחינה רגשית על הילד. אתם שומרים על איכות המזון בבית, מקפידים על מים איכותיים בעזרת סנן דירתי מתאים, רושמים את הילד לחוג, אך עדיין מרגישים כי הילד מתמודד עם קושי מסוים, עליו לא ניתן לשים את האצבע. יכול להיות שגם אתם יכולים להיעזר באבחון פסיכודידקטי.

 

שלב ראשון, מאתרים מאבחן פסיכודידקטי מומלץ

בעוד שמומחים רבים טוענים כי לא ניתן "לנצח" או "לתקן" לקויות למידה שונות, חשוב להדגיש שישנן לא מעט דרכים ושיטות להקל על הילד ולגרום לו לצלוח את הלקוח. מה הכוונה ב"לצלוח"? הכוונה היא שבעזרת טיפול תרופתי (שהוא אינו חובה כמובן) ובעזרת אבחון פסיכודידקטי פתח תקווה או בכל מקום אחר, אפשר להקנות לילדכם שיטות שונות לשיפור מיומנויות הלמידה.

אין צורך להמתין או לדחות את האבחון, היות ובעזרתו ניתן לשפר פלאים את המיומנויות של ילדכם, בין אם הוא מתמודד עם קשיי קריאה, ריכוז או שגיאות כתיב וכדומה. אם תשאלו אנשים מבריקים ובעלי תפקידי מפתח במשק, רבים מהם יגידו לכם שבתור ילדים, גם הם נאלצו להתמודד עם קשיי למידה שונים, לקויות למידה וכדומה.

ילד עושה אבחון

 

חובה לקיים ריאיון מקדים עם ההורים ועם הילד

בפעמים רבות, דווקא האנשים המבריקים ביותר, הם אנשים שנאלצו להתמודד עם כל מיני אתגרים לימודיים בילדותם. יחד עם אתגרים לימודיים, אין ספק כי במקרים מסוימים, הילד גם נאלץ להתמודד עם אתגרים רגשיים שונים. במקרים רבים האתגרים הרגשיים קשורים בד בבד עם האתגרים הלימודיים, מה ז"א? הילדים שלנו חווים סיטואציות שונות במהלך היום, בחלקן הם מרגישים בעלי חוזקות, בעוד שבמהלך סיטואציות אחרות הם ירגישו חלשים יותר.

הסיטואציות ה"מחלישות" עשויות לגרום לילדינו להתמודד עם מבוכה ואתגרים רגשיים שונים. בכדי לדייק את הקשיים ולאתרם, החובה היא ריאיון מקדים עם ההורים. לאחר ריאיון עם ההורים, ייערך גם ריאיון עם הילד (בליווי ההורים בד"כ). יש להקפיד להביא עמכם את כל המסמכים הרלוונטיים, מידע שיש ברשותכם, סיכומים של טיפולים קודמים וכדומה. במהלך הטיפול, יצוינו בפני הילד חוזקותיו וחולשותיו. יצוין בפניו כי מטרת המפגשים, היא לאתר דרכים ושיטות אשר בעזרתן מיומנויותיו הלימודיות ישתפרו. יחד עם שיפור המיומנויות הלימודיות, אפשר לציין בפני הילד כי המטרה הנוספת היא גם שיפור הביטחון העצמי.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
צוות מקצועי
תחזוקת הבית
שוכרים טכנאי גז רק עם רישיון

.נתקלים בבעיות עם הגז? ישנה חשיבות עליונה להתקשרות עם טכנאי גז מוסמך, ואנו כאן עם כל הפרטים החשובים ביותר תקלות במערכת הגז פותרים רק באמצעות טכנאי מוסמך תקלות אשר מתרחשות

משכנתא מוזלת לבית
משכנתאות
איך להבטיח משכנתא לבית מוזלת בישראל?

רכישת דירה היא אבן דרך משמעותית בחייו של כל אדם, ועבור רבים היא מצריכה סיוע כלכלי בדמות משכנתא. בישראל, רוכשי דירות יכולים ליהנות ממגוון תוכניות הנחה על משכנתא, המסייעות להם

בריאות מינית
למבוגרים
 5 דברים שכל גבר צריך לבריאות תקינה

בריאות מינית, היא היבט חיוני של הרווחה הכללית של גברים. משמירה על תפקוד זיקפה ועד ניהול של שפיכה מוקדמת, טיפול בדאגות של בריאות מינית, יכול להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של האדם. להלן