מה לעשות במקרים של רשלנות רפואית?

מקרים של רשלנות רפואית נפוצים ועלולים לתפוס כל אחד מאתנו בעת כל טיפול שהוא, אפילו בטיפול פסיכולוגי שגרתי או בכל פגישה אצל רופא המשפחה. לכן, חשוב להכיר לעומק את עולם הרשלנות הרפואית כדי לדעת כיצד להתגונן מפניו, ומה לעשות במקרים כאלו. בדיוק בשביל זה, הכנו לפניכם הכל על מה לעשות במקרים של רשלנות רפואית?.

 

באילו תחומים נפוצה רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית נפוצה באופן משמעותי בכל עולם הרפואה והתחומים השונים בה, וכן בעולם הטיפול הפסיכולוגי בהתאם. רשלנות רפואית היא תופעה בעייתית מאחר והיא לרוב קורית וצצה בלי שנהיה מודעים לכך, ורק לאחר זמן מה ולאחר בדיקות נוספות, הרשלנות מתגלה ואתה שלל ההשלכות והנזקים שנובעים ממנה.

כך, בכל פגישה שגרתית אצל רופא המשפחה, בכל פרוצדורה רפואית וניתוח קטן ככל שיהיה, עשוי הצוות הרפואי לבצע טעויות ולנהוג ללא הזהירות ושיקול הדעת הנדרשים במצבים כאלה. לעוד מידע על רשלנות רפואית היכנסו אל https://us-lawoffice.co.il.

 

מה לעשות במקרים של רשלנות רפואית?

ייעוץ משפטי

הצעד הראשון שעלינו לבצע אחרי מקרה של רשלנות רפואית הוא קודם כל לפנות לעורך דין ולייעוץ משפטי. הייעוץ המשפטי חייב להיעשות אצל עורך דין המתמחה בענייני נזיקין וברשלנות  רפואית בפרט, כדי שהשיח והייעוץ יהיה אפקטיבי ככל הניתן. בשיחת הייעוץ נוכל ללמוד קצת על עולם הרשלנות הרפואית ועל האפשרויות העומדות בפנינו כמו תביעה, פנייה לגורם הפוגע, וכדומה.

יכול להיות שבפגישה זו נבין שבכלל לא מדובר ברשלנות רפואית, ויכול להיות שנבין כי נעשתה לנו רשלנות חמורה ושכדאי לתבוע – לכן אין ספק שזה שלב הכרחי שחשוב לבצע כדי להשיג מודעות בעניין.

 

תביעה וקבלת פיצויים

לאחר שביצענו ייעוץ משפטי עם מומחים המבינים את עומקו של עולם הרשלנות הרפואית, קיימת לנו האופציה לתבוע את הצוות המטפל, כדי להשיג את ההודאה באשמה וההכרה שמגיעה לנו בדבר הנזק שנגרם, אך גם כדי להשיג פיצויים שיעזרו לנו לסייע עם הכאב ועם הנזק שנגרם בצער רב.

התביעה, תכלול ראשית מעבר על פרטי המקרים והשתלשלות האירועים, כמו גם השתתפות של מומחים במתן חוות דעת רפואית. כל אלה יסייעו לבית המשפט להבין האם חלה כאן רשלנות רפואית או לא, והאם היא הגורם האחראי לנזק הישיר ממנו סובל המטופל.

 

האם ישנה תקופת התיישנות על רשלנות רפואית?

לכל תביעה, ענף ותחום בעולם המשפטים יש גם גודל התיישנות שונה שקבוע בחוק, לאחריו לא ניתן עוד לטפל במקרה, לתבוע בגינו ולדון עליו בבית המשפט. לכן, חשוב לפעול צמוד לעת קרות המקרה הרשלני, ולהתייעץ כמה שיותר זמן עם עורך דין כדי להבין מה היא כמות השנים, לאחריה לא ניתן עוד לתבוע ולפעול משפטית למען הכרה ופיצויים. על פי רוב, ההתיישנות בגין מקרים של רשלנות רפואית עומדת על כ- 7 שנים, אך חשוב לבדוק כמובן פרטנית לכל מקרה ומקרה.

רשלנות רפואית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מכשירי האזנה
גאדג'טים
מכשירי שמיעה – כל המידע החשוב

העידן שבו אנחנו חיים הוא עידן טכנולוגי ועל כך אי אפשר להתווכח. אנחנו רואים כיצד הטכנולוגיה נכנסת לכל תחום בחיים שלנו, משתלטת עליו ומשנה אותו. אחת מהדוגמאות לכך היא מכשירי

מופע קוסם
אירועים
מופע קוסם – תשומת לב מיוחדת לחוגג

יום הולדת של ילד בגיל 4 עד 11 הוא אירוע שבו בעל השמחה, הילד החוגג, רוצה להרגיש מיוחד, שונה מכל האחרים וזה שמקבל את תשומת הלב הכי גדולה שאפשר הן