מקרי הגישור העסקי הנפוצים ביותר

סכסוכים עסקיים רבים נפתרים באמצעות גישור עסקי. גישור הוא דרך פשוטה וזולה יחסית לפתרון סכסוכים, שמאפשרת לצדדים להגיע להסכמות ביניהם בלי לפנות את בית המשפט, דבר שמטבע הדברים עולה כסף רב ולוקח לעיתים קרובות שנים רבות. אך מה הם המקרים שמובלים לגישור עסקי? בכתבה שלפניכם סקרנו את סוגי הסכסוכים הנפוצים ביותר שמגיעים לגישור עסקי. 

 

מה זה בכלל גישור עסקי?

הסכמים, חוזים ושותפויות עסקיות נסובים לעיתים קרובות סביב סכומי כסף גדולים. מסיבה זאת, לעיתים ישנה חוסר הסכמה בין הצדדים על נושאים כאלה ואחרים בתחום העסקי המשותף. במקרים כאלה ניתן לנסות לפתור את חוסר ההסכמה המדוברת באמצעות משא ומתן.

גישור עסקי הוא אמצעי לפתרון סכסוך עסקי בלי לפנות אל בית המשפט, ובאמצעות שימוש בגורם חוץ שינהל את המשא ומתן בין הצדדים עד להגעה להסכמות. חשוב לציין שעל מנת לפתור את הסכסוך העסקי, על הצדדים להגיע להבנה משותפת ולפתרון המוסכם עליהם.

 

גישור עסקי בין שותפים

אחד המקרים הנפוצים והמתאימים ביותר להליך גישור עסקי הוא סכסוך עסקי בין שותפים. שותפות עסקית עלולה להוביל לחוסר הסכמות במגוון נושאים, החל מחלוקת הרווחים וכלה בחלוקת העבודה ועוד. שותפים רבים מתחילים את השותפות העסקית ביניהם בחברות הדדית, מכיוון שכך גישור יכול להיות פתרון מושלם בעבורם. זאת משום שהליך זה מכווין אותם לפתרון סכסוך בהסכמה ובהבנה הדדית.

 

גישור עסקי בגין חוזה

חוזים עסקיים עוסקים בתחומים רבים ושונים כדוגמת זכיינות, שכירות, חוזה עבודה ועוד. במידה ונוצרת חוסר הסכמה על מהותו של חוזה עסקי, או על פרשנות לסעיף או כמה מסעיפי החוזה – ניתן לפתור את חוסר הסכמה זאת על ידי פנייה להליך גישור.

 

גישור עסקי – נדל"ן

חוזים שעוסקים בנדל"ן, בין אם מדובר בחוזה קנייה ומכירה או בחוזה חכירה לטווח ארוך, יכולים להיות מקרים מצוינים לניהול באמצעות גישור עסקי. זאת מכיוון שעלות פתרון סכסוך שכזה בבית משפט לא תרד מכמה עשרות אלפי שקלים, ועלולה להגיע לעלות של מאות אלפי שקלים, ומכיוון שמשך הזמן של ניהול סכסוך כזה בבית משפט בדרך כלל נמשך כשלוש שנים. פתירה של חוסר ההסכמות באמצעות גישור עסקי יכולה להיות פתרון מושלם.

 

סיכום – גישור למה ומדוע?

גישור עסקי הוא שיטה מצוינת לפתירת סכסוכים מסוגים שונים בלי לפנות לבית המשפט. עלותו הגבוהה של ניהול סכסוך בבית משפט ומשך הזמן הארוך שלוקח בכדי לקבל פסק דין מבית משפט, הופכים את ההליך למשתלם. המקרים הנפוצים שמתאימים לפתרון באמצעות גישור עסקי הם גישור בין שותפים, גישור בגין חוזה או נדל"ן.

מקרים אלו מתאימים במיוחד לפתרון באמצעות הידברות והגעה למסקנות משותפות. אם אתם ניצבים מול סכסוך עסקי בגין נושא זה או אחר – כדאי לכם לבחון את השיטה לפתרון סכסוכים הידועה כגישור עסקי.

גישור עסקי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שיקום נזקי מים
שיפוצים ובניה
רטיבות בייבוש תת רצפתי ושיקום נזקי מים

בעיות אינסטלציה הן חלק משמעותי מתחזוק הבית בשגרה. לעיתים מדובר במכונה שהתקלקלה, לעיתים בסתימה שלא הצלחנו לפתוח, ולעיתים עלינו להחליף חלק מהצנרת שהתבלה. קיימת בעיה נוספת שאנו נוטים לשכוח ממנה

במה יעזור לכם יועץ משכנתאות
משכנתאות
במה יעזור לכם יועץ משכנתאות?

בהתחשב בכך שקניית דירה או נכס היא אירוע די נדיר – רובנו לא מומחים בכל הניואנסים של לקיחת משכנתא. כן, יש לכם דוד שמבין עניין, ואת החבר הזה שקרא הרבה באינטרנט בנושא, אבל רק