הכול על קבלת פטור מתשלום מס שבח עבור דירת מגורים מזכה

על מנת למכור נכס, יש לשלם מס שבח. יחד עם זאת ניתן לקבל הטבות או פטור במקרים מסוימים. המאמר יפרט כל מה שצריך לדעת על קבלת פטור מתשלום מס שבח.

 

מה זה מס שבח?

על פי החוק וכחלק מתשלומי המיסים למדינה, כל אדם המוכר נכס כמו דירת מגורים צריך לשלם מס שבח הדומה למס מקרקעין. מדובר על תשלום שהוא מס על הרווחים. המס מחושב לאחר קיזוז ההוצאות לעורך הדין, המתווך, לאחר השיפוץ ועלויות נוספות הקשורות למכירה. כלומר, 25% על ההפרש בין שווי הנכס לסכום המכירה שלו. במקרים שונים מחשבים את המס בשיטה ליניארית. כלומר ב-3 תקופות. 50% עד נובמבר 2001, עד סוף דצמבר 2011 20% ועוד 25% מינואר 2012.

 

מתי ניתן לקבל פטור מתשלום מס שבח?

ניתן לקבל פטור מלא או חלקי מתשלום מס שבח במקרים שונים. למשל, באמצעות החישוב הלינארי על דירה מזכה מקבלים פטור. דירה מזכה היא דירה שבנייתה הסתיימה והיא נמצאת בבעלות של אדם פרטי יותר מ-25 שנה. מדובר אך ורק על דירת מגורים ולא על עסק. בנוסף, אם 50% מהדירה היה לצורך מגורים ב-4 השנים לפני מכירתה ניתן לקבל פטור ממס השבח. גם בית כנסת או גן ילדים שלא שימשו למגורים נחשבים כדירה מזכה ולכן גם במקרים כאלו מקבלים פטור מתשלום המס. כמו כן, אדם עם דירה יחידה הנמצאת בבעלותו במשך שנה וחצי יקבל פטור, אדם שיש לו זכות על פחות משליש על דירה נוספת ומכירת דירה יחידה מירושה בתנאים מסוימים. התנאי הראשון הוא שהמוכר הוא יורש המקורב למוריש כמו בן או נכד, התנאי השני הוא שלמוריש לא הייתה יותר מדירה אחת והתנאי השלישי הוא שהמוריש היה מקבל פטור ממס שבח אם היה בחיים. במידה והורה יורש דירה מהבן הוא לא יהיה זכאי לפטור.

 

פטור ממס שבח על מכירת 2 דירות

כאשר מוכרים 2 דירות במקביל ניתן פטור מתשלום מס שבח אך בתנאי שרוכשים דירה אחת במקום השתיים. תנאי נוסף הוא ששווי שתי הדירות ביחד הוא בין 2,022,000 ל- 3,362,000 ₪. בין היתר השווי של הדירה החדשה הוא 75% מהדירות הנמכרות הוא תנאי נוסף לקבלת הפטור. על מנת לקבל את הפטור אסור שפרק הזמן בין המכירה של הדירות יעלה על תקופה של שנה והקנייה של הדירה החדשה תעשה עד שנה לאחר מכירת הדירה השנייה. גם העברה ללא תמורה ברכישת דירה שנייה מעניק פטור ממס שבח.

לסיכום, מדובר על תהליך בירוקרטי שיש לו תנאים מסובכים ולכן חשוב לקבל ייעוץ של עורך דין מקרקעין הבקיא בתחום, מכיר את החוקים ובפרט את מערכת רשות המיסים לקבלת הטבות נוספות.

Real, Estate

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מדוע הדפסות PVC נהיו כלכך פופלריות ב-2023
טכנולוגיה
מדוע הדפסות PVC נהיו כלכך פופלריות ב-2023

בשנים האחרונות, תעשיית הדפוס עדה לעלייה משמעותית בפופולריות של הדפסת PVC. PVC, הידוע גם בתור פוליוויניל כלוריד, הוא חומר רב-תכליתי ועמיד שזכה לשימוש בתחומים שונים, כולל שילוט ואריזה. מאמר זה

מקלדות
לימודים
הכול על קורס שיווק דיגיטלי

חושבים שהגיע הזמן להעשיר את הידיעות שלכם? נמאס לכם להרגיש שאתם לא מנצלים את הכוח של האינטרנט כדי לקדם את העסק שאתם מנהלים? אם כך, כנראה שאתם צודקים. אומנם כולנו

תמונה
תיקון טלפונים
המדריך המלא על טלפון שיאומי

אם אתם לא מוכנים להתפשר על איכות, אבל גם לא רוצים לשבור קופות חיסכון, טלפון שיאומי הוא מה שאתם מחפשים אחריו. מדובר בסמארטפון מאוד איכותי, שמתאים לרוב סוגי השימושים. בואו