למה כל כך קשה לנסר בבטון?

בטון הוא החומר הנפוץ ביותר לבנייה כיום בישראל. הבטון עשוי לרוב מתערובות סיד, חול, חצץ ופלדה אשר מעניקים לו את התכונות הרצויות לבנייה חזקה ועמידה. אך תמיד מגיע העת בה צריך לשבור את הבלתי שביר, וכאן נכנסים בעלי המקצוע המיומנים בניסור בטון.

 

מתי צריך ניסור בטון?

ניסור בטון מתבצע באופן מבוקר באמצעות כלי עבודה ייעודיים לעבודה זו. כאמור, בטון הוא אחד החומרים הנוקשים והעמידים ביותר במבנה – וטוב שכך! שומרים על המבנה יציב ובטוח. אך מה עושים כאשר מגיע הצורך להרוס קיר בטון או ליצור בו פתח במהלך בנייה חדשה או שיפוץ?

 

כיצד ניתן לשבור מבנה בטון?

קיימות כיום שתי אפשרות מרכזיות לשבירת בטון.

  • הראשונה היא שבירה באמצעות כוח רב. לרוב בעל המקצוע ישתמש בפטיש בטון, פטיש אוויר או אפילו טרקטור כשמדובר בחלקי בטון גדולים.
  • אופציה שניה היא ניסור בטון.

 

מה הוא ניסור בטון?

ניסור בטון הוא תחום שפותח על מנת לאפשר שבירה וניסור בבטון בצורה יעילה, מדויקת, מפוקחת ומהירה. ניסור אשר לא יגזול את כל כוחו וזמנו של העובד ויאפשר שליטה גבוהה יותר בתוצאות.

 

כיצד מתבצע התהליך?

השיטה מתבססת על הרעיון של חיכוך. כאשר גורמים לחיכוך בין בטון לבין חומר חזק ממנו כמו ברזל לדוגמא, הבטון יחל להתפורר. יתרה מכך, ככל שהחומר יהיה חזק יותר והחיכוך אינטנסיבי יותר – כך התפוררות הבטון תהיה מהירה יותר.

 

כלי העבודה

מתוך עקרון זה המוצא מסור ייחודי לבטון אשר פועל על מנוע חשמלי. במסור ישנו דיסק מתכת בעל שיניים כהות מצופות שבבי יהלום זעירים. כידוע, יהלום הוא החומר החזק בטבע, על כן חותך בקלות ובמהירות בבטון. שיני היהלום הופכים את הדיסק לחזק ועמיד פי כמה מהבטון, ככל שמהירות הסיבוב של הדיסק גבוהה יותר כך מתאפשר ניסור קל ומבוקר יותר בבטון.

 

מסורי בטון

מסור הבטון מגיע בכמה צורות המותאמות למבני בטון שונים. לדוגמא-

מסור קירות מסור המקובע למסילה היושבת על הקיר שמצריך חיתוך. את המסילה מרכיבים מבעוד מועד אל המיקום המדויק בו רוצים לחתוך ומפעילים את המסור מרחק באמצעות שלט. בגלל האופי הנוח והמוכר בצורת הקיר, מסור קירות בטון מצליח להגיע ליכולות הדיוק הגבוהות ביותר.

מסור רצפה כלי בצורת עגלה, אשר הדיסק נמצא בחלקו התחתון, חותך את הרצפה שמתחתיו.

מסור נייד מאפשר חיתוך נקודתי וגמיש יותר מרמת הפעולות שמסוגל לבצע, אך חזק פחות מיתר המסורים.

 

מה עושים לפני ניסור בטון?

לדעת בדיוק איזה חיתוך אתם רוצים לעשות. בסופו של דבר, לא מדובר בניסור בעץ בטון הוא חומר בנייה מהקשים והעמידים ביותר. וכמובן, להתייעץ ולפנות לבעל מקצוע אשר יעזור לכם לבצע את הניסור באמצעות הכלי הנכון והמדויק ביותר למקרה.

ניסור בטון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דף לימודי
לימודים
מה חשוב לבדוק כשמחפשים מורה לאנגלית?

.אם אתם מחפשים מורה פרטי לאנגלית, ישנם מספר פרמטרים חשובים שעליכם לבדוק. מהם? להלן הפרטים למידת אנגלית – באמצעות מורה פרטי אחת הטכניקות הטובות ביותר ללימוד אנגלית היא ללא ספק

חלופות אפשריות לפשיטת רגל
עריכת דין
חלופות אפשריות לפשיטת רגל

התמודדות עם חובות בלתי עבירים יכולה להוביל אנשים ועסקים לשקול פשיטת רגל. עם זאת, פשיטת רגל, הנתפסת לרוב כמוצא אחרון בשל השפעתה המשמעותית על דירוג האשראי והמוניטין הפיננסי, אינה הפתרון