שימוש בדוד לפי אזורים בארץ

בשנת 1976 נחקק חוק בישראל, שלפיו ישנה חובה להתקין דוד שמש בכל בית חדש שנבנה בארץ – במידה ויש יכולת להתקין את הדוד.

בבניינים גבוהים לא קיימת חובה זו, שכן לרוב אין בהם את התנאים המתאימים להתקנה.

על כן, בכל אזורי הארץ ישנה חובה להתקין דוד שמש – אך האם בכל האזורים נעשה בדיוק אותו השימוש בדוד?

 

האם יש הבדלים בשימוש בדוד בין אזורים שונים בארץ?

מדינת ישראל באופן כולל התברכה בהרבה מאוד ימי שמש, אך ישנם אזורים בהם החורף הוא יותר קשה מאזורים אחרים. אמנם לא נעשה מחקר מדעי ומקיף בעניין זה, אך ניתן להסיק כי דוד השמש מנוצל בצורה מאסיבית יותר באזורים בארץ שבהם השמש מפציעה ברוב ימות השנה.

סביר להניח שבימות החורף, דוד השמש יהיה פחות אפקטיבי באזור צפון הארץ – אזור בו כמות המשקעים גדולה יותר מבשאר אזורי הארץ, והחורף בו הוא יותר 'חורפי' ביחס אליהם. לעומת זאת, באזור הערבה ואילת למשל – גם בחורף תוכלו למצוא ימי שמש חמים. לכן, סביר להניח שבאזורים אלו דוד השמש מנוצל עד תום במרבית ימות השנה.

 

סוגי דודים שקיימים בארץ

נערוך סקירה קצרה לגבי סוגי הדודים הפופולריים בישראל. למידע נוסף בנושא זה, שכולל גם מידע על תקלות אפשריות בדוד ודרכים לתקן אותן, ואף הזמנת טכנאי דודים מוסמך ישירות לביתכם – תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט https://www.myim.co.il.

 

דוד שמש

הדוד הפופולרי ביותר בארץ (בין היתר בעקבות החוק שמורה על החובה להתקין אותו) הוא דוד השמש – שבו משתמשים כ- 85 אחוזים ממשקי הבית בארץ.

דוד השמש מורכב ממיכל האגירה (בו נמצאים גם שאר רכיבי הדוד) ומקולט שמש. קולט השמש הוא שאחראי על המנגנון הייחודי שבהפיכת אנרגיית השמש לאנרגיית חום, וכך מתאפשר חימום המים ללא צורך בהפעלה חשמלית.

דוד השמש תורם לחיסכון באנרגיה ולסביבה ירוקה יותר, אך עלות התקנתו היא יקרה יותר משאר הדודים.

 

דוד חשמל

למקום השני במדד הפופולריות מגיע דוד החשמל, שלא תלוי באנרגיית השמש על מנת להפיק מים חמים, ועלות התקנתו אף זולה יותר בשל כך.

הרכיבים החשמליים שאמונים על חימום המים נמצאים במיכל האגירה, בחלק שנקרא פלאנג'. רכיבים אלו הם גוף החימום, וסת הטמפרטורה ומאיץ החום.

 

דוד גז

הדוד הכי פחות נפוץ, ושעלותו היא היקרה ביותר, הוא דוד הגז. לדוד זה יש מנגנון פעולה ייחודי – הוא מכיל מצת חשמלי, שתפקידו להדליק להבה אמיתית שמחממת את המים. ניתן לראות כי זהו הדוד היעיל ביותר מבחינת זמן ההמתנה למים חמים – הלהבה מחממת את המים תוך דקות ספורות (ואף תוך פחות מדקה אחת), כך שזמן ההמתנה מתקצר משמעותית.

עם זאת, עלות ההתקנה והעלות החודשית שלו גבוהות למדי, ולכן הוא פחות נפוץ מהם.

 

מכשיר חשמלי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מתכונים צמחוניים ליום העצמאות

יום העצמאות מהווה חגיגה עצומה של בשרים, אולם מה יעשו הטבעונים? המומחים של d&s מציגים לכם מתכונים צמחוניים אשר יתאימו באופן מדויק ליום חגה של מדינת ישראל. מתכונים ליום העצמאות