תאונות אופניים וקורקינט חשמלי – מה עושים?

אופניים וקורקינט חשמלי אינם נכנסים לחוק הפיצויים בדומה לרכבים ממונעים מאחר ואינם כאלו. למרות זאת מישהו צריך לשלם פיצוי על נזקי הגוף או הנכות. המאמר יפרט מה עושים בתאונות מסוג זה.

 

מה עושים בתאונה בה מעורבים אופניים או קורקינט חשמלי?

בכל יום אנו שומעים על תאונות של רוכבי אופניים או קורקינטים חשמליים שנגמרות בפציעות קשות או במוות. מדובר לא רק על נזקי גוף ונכות, אלא גם על נזקים נפשיים ואובדן כושר עבודה. לפיכך, אם רוכב אופניים או קורקינט חשמלי נפגע מרכב מנועי הוא יוכל לתבוע פיצוי בדומה להולכי הרגל.

כלומר, לתבוע את ביטוח החובה של בעל הרכב הממונע ולקבל פיצוי לפי חוק הפלת"ד. במידה והרכב המנועי פוגע ובורח, ניתן להגיש תביעה לחברת קרנית, גוף של המדינה שקם לצורך זה. במידה והולך רגל נפגע מקורקינט חשמלי או אופניים הוא יוכל לתבוע את מדור תאונות אישיות בביטוח הלאומי.

 

המורכבות של תביעה משפטים במקרים אלו

על מנת לקבל פיצוי על תאונות מסוג זה יש ליצור קשר עם עורך דין נזקי גוף כבר בהתחלה מאחר ומדובר בהליך תביעה מורכב ושונה מתביעה של תאונה המתרחשת בין רכבים ממונעים. למרות שלקורקינט חשמלי ולאופניים אין ביטוח על פי החוק והם אינם רכבים ממונעים יש אפשרות לתבוע מבלי צורך בהוכחה של הגורם האשם בתאונה.

יחד עם זאת, יש לתעד את האירוע, לקבל טיפול רפואי ראשוני, לאסוף עדויות לתאונה וכד'. המורכבות הופכת למסובכת כאשר מתרחשת תאונה ללא מעורבות של רכב מנועי. במקרה זה ניתן כאמור לתבוע את הביטוח הלאומי ובנוסף לתבוע את הרשות המקומית על נזקי גוף אם התאונה קרתה כתוצאה ממחדל או רשלנות בדרכים.

ישנם מקרים בהם ניתן לתבוע את היצרן של האופניים או הקורקינט החשמלי על רשלנות או לתבוע את חברת ההשכרה, במידה ומשכירים אותם ותקלה בהם הביאה לתאונה.

 

תביעת נזקי גוף בהתאם לסיטואציה

עוד אפשרויות לתביעה הם בהתאם לסיטואציה ולגיל הנפגעים. למשל, תלמידים באופן כללי מכוסים בפוליסת תאונות אישיות כל עוד הם לומדים במוסד לימודי ולכן הרוכבים על קורקינט חשמלי ואופניים מכוסים בביטוח זה ויכולים לתבוע אותו בזמן תאונה.

לעומתם, אנשים מבוגרים שמשתמשים בכלי תחבורה אלו כדי להגיע לעבודה ולחזור ממנה והתאונה מתרחשת בדרך או בחזרה מהעבודה, יוכלו לתבוע את הביטוח הלאומי על תאונת עבודה ואף את הפוליסה הפרטית או פוליסת הפנסיה בה יש סעיף של אובדן כושר עבודה.

 

להתייעץ עם עורך דין מהתחום

לסיכום, בכל מקרה של תאונה בקורקינט חשמלי או אופניים מומלץ לקבל סיוע מעורך דין נזיקין שיוכל להנחות את הנפגעים את מי לתבוע וכיצד. בנוסף, עורך הדין יגיש את כתב התביעה וילווה את הנפגעים בהליך המשפטי על מנת שיקבלו את כל המגיע להם.

תאונות אופניים וקורקינט חשמלי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איתור נזילות
כללי
גילוי נזילות באמצעות מכשיר אקוסטי

כיום קיימים אמצעים רבים ושיטות רבות לאיתור נזילות מעל ומתחת לפני השטח. בין שלל האמצעים קיים המכשיר האקוסטי שסביר להניח שרובכם לא שמעתם עליו מעולם. במאמר הבא נסביר מהו המכשיר,

עמית כשאתה פורש
כללי
שלום חבר – כך תיפרדו מהקולגה בעת הפרישה

קניית מתנה לקולגה שלכם שפורש לפנסיה לאחר שנים רבות של עבודה, יכולה להיות מחווה משמעותית ומתחשבת, שמביעה את הערכתכם לעבודתו הקשה ולחברות שלכם לאורך הדרך. מתנה נכונה יכולה לשמש תזכורת

פינת אוכל
לבית ולגינה
4 סוגי ידיות למטבח שחייבים להכיר

אתם עומדים לעשות שיפוץ קטן במטבח ואתם רוצים, במסגרת השיפוץ, לקנות גם ידיות חדשות לארונות המטבח? אם כך, ברור מדוע אתם זקוקים לעזרה, כי אם יש משהו בטוח, זה שידיות

ילד אוטיסט
בריאות
הורה לילד אוטיסט? הכר את הזכויות שלך

הורים לילדים אוטיסטים מתמודדים עם קשיים רבים במהלך גידול הילד לצד האבחון והקשיים שמתלווים אליו. הניסיון לשמור על שגרה הופך לקשה יותר ויותר ולא תמיד ההורים והקרובים של הילד זוכים