הורה לילד אוטיסט? הכר את הזכויות שלך

הורים לילדים אוטיסטים מתמודדים עם קשיים רבים במהלך גידול הילד לצד האבחון והקשיים שמתלווים אליו. הניסיון לשמור על שגרה הופך לקשה יותר ויותר ולא תמיד ההורים והקרובים של הילד זוכים בהכרה מדינית במצב הרפואי. אבל באיזה סיטואציות הורה לילד אוטיסט כן זכאי להטבות מהמדינה? במאמר זה נסביר לכם. 

 

הרצף האוטיסטי

ילדים מתחת לגיל 18 ו-3 חודשים המוגדרים על הרצף האוטיסטי והוריהם זכאים למגוון הטבות. מלבד הקצבה החודשית בגובה 100% על סף 3,000 שקלים, ההורים והילדים מקבלים שלל אפשרויות חינוכיות ורפואיות על מנת להקל על התהליכים הרפואיים והקשיים החברתיים. זכויות הורים לילדים אוטיסטים גדלות עם הזמן ונכנסות יותר ויותר לתודעה הרחבה של האנשים.

 

זכויות הורה לילד אוטיסט:

  • ימי מחלה על חשבון העבודה – הורים לילד עם אוטיזם, שנמצאים במקום עבודתם לפחות שנה, זכאים להיעדרות של 18 ימים בשנה, זאת עבור סיוע וליווי הילד בטיפולים רפואיים. הימים לא יבואו על חשבון ימי מחלה או ימי חופשה של ההורה. בנוסף הורים זכאים לתשלום דמי מחלה או דמי חופשה החל מהיום הראשון להיעדרותם.
  • הענקת נקודות זיכוי ממס הכנסה – הורה לילד על הרצף האוטיסטית זכאי לקבלת 2 נקודות זיכוי ממס. כמו כן, ניתן לקבל רטרואקטיבית החזר מס 6 שנים אחרונה.
  • מסגרת דיור מיוחדת לבני נוער על הרצף האוטיסטי – קיימות מסגרות דיור שונות עבור בני נוער מגיל 12 ומעלה. בני הנוער משולבים במסגרות הדיור בהתאם לצרכים שלהם. ישנן סוגים שונים של פתרונות דיור כמו דירה בקהילה המיועדת לבעלי תפקוד גבוה יותר. קיימת מסגרת בשם בית כוללני שהיא פתוחה, כוללת תעסוקה יומית ונועדה לדיירים עם בעיות התנהגות. קיימות מסגרות גם עם השגחה פסיכיאטרית שנועד לדיירים עם אופי התנהגותי קשה מהרגיל הזקוקים לעזרה רבה.
  • פטור מתשלום השתתפות עצמית בקופות חולים – הורים לילדים אוטיסטים זכאים לפטור מתשלום בקופות חולים על טיפולים שונים. ביניהם – רופאה מומחה, פסיכיאטר, דיאטנית, רופא משפחה, רופא ילדים, גניקולוגיה, רפואה פנימית, מרפאות חוץ הפועלות יחד עם בתי החולים, מכוני רנטגן, אולטרסאונד, CT, MRI, מכון להפרעות בשינה ועוד.
  • הנחה בחשבון החשמל – הורים לילד על הספקטרום האוטיסטי שנמצא זכאי בבדיקת תלות של ביטוח לאומי ל-5 נקודות ומעלה זכאים להנחה של 50% בחשבון החשמל.
  • הנחה בחשבון המים – הורים לילד אוטיסט המקבל קצבת ילד נכה זכאים להנחה בחשבון המים. ההנחה מעניקה 3.5 מ"ק מים בתעריף נמוך.
  • תו חניה לנכה – הורים לילדים המקבלים קצבת ילד נכה בגובה של 60% ומעלה, שאושר כי התניידות ללא רכב עלולה להחמיר את מצבם הבריאותי, זכאים לקבלת תו נכה. התו יכול לכלול תחתיו עד 2 רכבים המסייעים להתניידות של הילד וההתנהלות השגרתית שלו ביום יום. יחד עם התו ניתן לקבל גם פטור מאגרת רישוי.

ילד אוטיסט

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ההיסטוריה של הג'ינס וההתפתחות שלו באופנה
אופנה
ההיסטוריה של הג'ינס וההתפתחות שלו באופנה

ג'ינס, פריט לבוש קלאסי ורב-תכליתי, הפך לחלק מהותי באופנה המודרנית. אהוב על אנשים מכל הגילאים והרקעים, מכנסי ג'ינס הם כעת מרכיב עיקרי בארונות בגדים ברחבי העולם. מאמר זה נועד להתעמק בהיסטוריה

במה יעזור לכם יועץ משכנתאות
משכנתאות
במה יעזור לכם יועץ משכנתאות?

בהתחשב בכך שקניית דירה או נכס היא אירוע די נדיר – רובנו לא מומחים בכל הניואנסים של לקיחת משכנתא. כן, יש לכם דוד שמבין עניין, ואת החבר הזה שקרא הרבה באינטרנט בנושא, אבל רק