איך להתמודד עם פחד קלסטרופוביה – שלב אחר שלב

ישנו הבדל עצום בין פחד לפוביה. פוחדים מעכבישים ארסיים? זה תקין. יושבים בסלון, מדמיינים עכביש ונכנסים לפניקה הכוללת קשיים בנשימה, רעד וחרדות? לא תקין. בואו נבין כיצד מתמודדים עם פוביית הקלסטרופוביה (פחד ממקומות סגורים ושתק):

 

טיפול בחרדות וקלסטרופוביה: להבין את הפחד

אנשים אשר חשים חרדות ממקומות סגורים, יכולים להגיע למצב של שתק מוחלט וקיפאון. אין ספק, החרדה של קלסטרופוביה יכולה להשפיע עמוקות על אנשים, גם על ילדים. עם הזמן, כולנו רוכשים חוויות חיים כאלו ואחרות, חלקן טובות וחלקן פחות. מחפשים אחר טיפול בפחד ממקומות סגורים וצפופים (קלסטרופוביה) אצל גורם מוסמך ומקצועי? בהחלט מומלץ לא להתפשר על מקצועיותו של הגורם המטפל בכם.

בעוד שחלק מהאנשים מפגין פוביית קלסטרופוביה בשלבים מאוד מוקדמים של החיים, חלק אחר מהאנשים יפתח את הפוביה הזאת במהלך השנים ולאחר חוויות כאלו ואחרות. כיצד מתמודדים עם הפוביה? שלב אחר שלב:

 

  1. אתם מחזירים את השליטה לידיכם

החזרת השליטה לידיכם כוללת, באופן כללי, את כל מה שיגרום לכם להרגיש בנוח ובעלי שליטה על גורלכם. רוצים טיפ זהב? אנחנו ממליצים בחום על מספר שיעורים בפיתוח קול. לא בכדי ללמוד לשיר, פשוט בכדי ללמוד כיצד ניתן להסדיר נשימה בצורה טכנית פשוטה.

 

  1. שמרו על גב זקוף ומבט ישר

אתם מוזמנים לקחת נשימה עמוקה, ליישר את הגב ולהישיר מבט קדימה. אתם עשויים להיות מופתעים, הפעולות הפיזיות שאנחנו מבצעים משליכות על תחושתנו. נלך כפופים? נרגיש שפופים. נלך ישר? נרגיש בהתאם.

 

  1. נסו לדמיין את הסיטואציה: כיצד נראית כלפי חוץ?

אנחנו ממליצים לדמיין שאתם כרגע בעיצומו של הפקת סרט דוקומנטרי מרתק, כזה שמצריך מבט צילום מבחוץ. דמיינו שאתם מצלמים את הסיטואציה שאתם חווים כרגע, ככה שיהיה ניתן "לשחק" עם הפוקוס של המצלמה ולהרחיק את הסיטואציה ממכם. זה יסייע לכם להרגיש שאתם בעלי שליטה על הסיטואציה שמתרחשת באותם רגעים.

 

  1. חשבו בצורה לוגית: מה מאיים עליכם כרגע?

נסו לנתח את הסיטואציה כפי שהיא ובהתאם לנסיבות. אתם לבד בחדר ומפחדים להינעל בו? אוקי, אם תינעלו, מה יהיו הפתרונות? יש פלאפון, אפשר לקרוא לעזרה, לדפוק על הדלת עד שמישהו ישמע וכדומה. ברגע שיהיו לכם את הפתרונות האפשריים ביד "להיחלץ" מהסיטואציה, תוכלו להרגיש כנראה נינוחים יותר ורגועים.

 

אבחון חרדת קלסטרופוביה: דיוק ושיטות טיפול

אבחון חרדת קלסטרופוביה הוא בדרך כלל מהיר וקל יותר מאשר אבחונים של הפרעות אחרות. לרוב, יהיה מאוד קל לאבחן אדם אשר לוקה בהפרעה זו וזקוק לטיפול. הטיפול המתאים? בדרך כלל פסיכולוגי- קוגניטיבי.

בעזרת תהליך מבוקר, יהיה ניתן למגר את הפחד ממקומות סגורים. צריכים מידע נוסף בנושא של קלסטרופוביה? מכון דרור ממתין לפנייתכם, בהצלחה במיגור הפחד ממקומות סגורים ושתק!

מוח נעול

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חלונות
בריאות
איך להתמודד עם פחד קלסטרופוביה – שלב אחר שלב

ישנו הבדל עצום בין פחד לפוביה. פוחדים מעכבישים ארסיים? זה תקין. יושבים בסלון, מדמיינים עכביש ונכנסים לפניקה הכוללת קשיים בנשימה, רעד וחרדות? לא תקין. בואו נבין כיצד מתמודדים עם פוביית