מהם השלבים בהגשה וניהול של תביעה ברשלנות רפואית?

חושב שנתקלת במקרה של רשלנות רפואית ומעוניין לתבוע את הגורם הרפואי? חשוב להכיר את השלבים בהגשת התביעה ומה עלייך בדיוק להוכיח.

 

מה הוא מקרה של רשלנות רפואית?

מקרה של רשלנות רפואית הינו מצב בו גורם רפואי, לא פעל על פי תקן הטיפול הראוי כלפי המטופל בעת מתן טיפול, ובעקבות כך נפצע החולה. בדרך כלל, כדי לנצח במקרה של רשלנות רפואית, על התובע להוכיח את הדברים הבאים:

  • קיום יחסי רופא-חולה.
  • מהו תקן הטיפול הרפואי שהרופא חייב לטפל לפיו בנסיבות הספציפיות.
  • הרופא הפר את תקן הטיפול הרפואי הזה.
  • התובע נפצע.
  • כי רשלנות הרופא גרמה או תרמה לפציעותיו של התובע.

במאמר הבא נסקור את השלבים בביצוע התביעה:

 

התייעצות עם עו"ד

השלב הראשון בתיק בגין רשלנות רפואית הוא פגישה עם עורך דין. הנפגע ומשפחתו ייפגשו עם עורך דין כדי שהוא יוכל להבין את כל העובדות וללמוד מדוע הצד הנפגע חושב שהגורם הרפואי התרשל. פעמים רבות אדם יכול לחשוב שאין לו עילה לתביעה, או שהוא נבוך לחשוב שהרופא עשה משהו לא בסדר. עם זאת, שיחה עם עורך דין מנוסה ברשלנות רפואית חשובה מכיוון שלעתים קרובות האינסטינקטים של הפרט נכונים והרופא אכן נהג ברשלנות, ובכך גרם לפציעות חמורות.

 

חקירה

ההכנה למשפט היא קריטית. במהלך שלב החקירה, עורך הדין יבדוק את כל התיקים הרפואיים הרלוונטיים שיכולים לעזור לו להבין מה השתבש. להיות מיוצג על ידי עורך דין עם רקע רפואי יכול להיות יתרון משמעותי מכיוון שהוא או היא יכולים להבין בקלות את התיקים הרפואיים. לאחר איסוף כל המידע, עורך הדין יפנה בדרך כלל למומחים רפואיים העומדים בראש תחומם. לאחר מכן הוא יכתוב מכתב התומך במקרה של הנפגע, ויגיש את התיק לבית המשפט.

 

הסדר

הסדר הוגן עדיף תמיד על פני משפט מכיוון שעם הסדר פשרה, הרופא כבר הסכים לשלם לנפגע סכום מסוים של נזק, ואילו עם משפט לעולם אינך יודע מה תהיה התוצאה. אם הרופא או חברת הביטוח לא מסכימים להסדר המקובל על הנפגע, התיק יעבור למשפט.

 

המשפט

בבית המשפט, על התובע להגיש הצעת הוכחה. הוכחה זו יכולה לכלול תיקים רפואיים, תיעוד מבית חולים ומכתבים ממומחים בדבר מהות המקרה. שני הצדדים יכולים גם לבקש זה מזה מסמכים ותיעוד רלוונטי אחר.

במשפט הצדדים מציגים טיעונים ומציגים ראיות התומכות בעמדותיהם. בנוסף, מעידים המומחים שנשכרו על ידי כל צד והשופט מחליט אם הרופא פעל ברשלנות, ואם רשלנות זו גרמה לפציעותיו של התובע. אם השופט יכריע לטובת התובע, סביר להניח כי הוא יזכה לפיצוי כספי כנגד הנזק שנגרם לו. כמובן שסכום הפיצוי הכספי מושפע מחומרת הפציעה וחומרת הנזק שנגרם לתובע.

 

רפואית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גבר
טיפים
מתי בדרך כלל אנשים פונים אל חוקר פרטי?

אתם שואלים את עצמכם לאחרונה האם העניין שגורם לחוסר וודאות בחייכם הוא עילה מספיק טובה כדי לפנות אל חוקר פרטי? אתם לא ישנים בלילה כי נדמה לכם שבן הזוג בוגד

ריצה על החוף
נופש
קופיפי – טיול בתוך גלויה

כשאתם חושבים על חופשת בטן גב חלומית על רצועת חוף דקה עם חול זהוב הניצבת תחת מצוקי גיר תלולים המאיימים ליפול לים הכחול והרגוע הנושק להם כשברקע עצי דקל ומפרצים

תכשיט עם חריטה אישית
תכשיטים וטיפים
התכשיטים החמים ב 2019

רוצים לרכוש את התכשיטים החמים ביותר לשנת 2019? באמצעות חברת דיימונד פקטורי זה אפשרי – ואפילו מבלי לצאת מהבית. כיצד? להלן כל הפרטים. התכשיטים החמים ביותר לשנת 2019 בהישג יד