איך מגישים תביעת אובדן כושר עבודה?

רק אלו שחוו אירוע אשר במסגרתו אבד כושר עבודתם, יוכלו להעיד על המשמעויות הדרמטיות של הדבר. מעבר לפגיעה בכושר העבודה, אירועים כאלו פוגעים כמעט בכל מישורי החיים, לרבות חיי המשפחה, החיים החברתיים והמצב הנפשי. כדי להקל על הסיטואציה הבלתי אפשרית, קיימת אפשרות לקבל מספר הטבות והקלות, בין היתר דרך תביעת אובדן כושר עבודה. איך זה עובד? איך מגישים תביעת אובדן כושר עבודה? 

 

אובדן כושר עבודה – מה זה אומר?

הנושא המרכזי של המאמר נוגע לתביעות אובדן כושר עבודה ולדרכים לפעול לשם כך, בין היתר בעזרת עורך דין סולטן, אך לפני כן חשוב להבין מה הוא בכלל אובדן כושר עבודה. אובדן כושר עבודה מוגדר כמצב בו נגרם צמצום ביכולת ההשתכרות עקב אירוע אשר גרם לאובדן כושר העבודה, חלקי או מלא. כמו כן, האירועים במסגרתם נגרם אובדן כושר עבודה יכולים להתייחס לתאונות, מחלות וכן אירועים שונים בעלי השפעה פיזית ונפשית.

 

מה היא פגיעה בכושר ההשתכרות?

באופן כללי, פגיעה בכושר ההשתכרות נוגעת להקטנה ביכולת להשתכר עקב אובדן כושר עבודה. את מידת הפגיעה ניתן למדוד דרך חישוב ההפרש בין השכר לפני אודן כושר העבודה ובין השכר לאחריו. כמו אובדן כושר העבודה, גם פגיעה ביכולת ההשתכרות יכולה להיות מלאה או חלקית.

 

מה צריך לעשות כשמגיע אובדן כושר עבודה?

כאמור, בהינתן מצב של אובדן כושר עבודה קיימים מספר מנגנונים אשר באמצעותם ניתן לקבל הטבות ופיצויים כדי למזער את מידת הנזק. הגופים אשר מולם ניתן לנהל הליך לקבל פיצויים וכיסויים הם הביטוח הלאומי, קרנות הפנסיה וחברות הביטוח. לכן, כדי לקבל פיצוי עבור אובדן כושר העבודה, צריך לנהל הליך או תביעה מו הגופים הללו בהתאם למצב הנתון, תנאי הפנסיה הקיימים והתחשבות בפוליסות הביטוח הקיימות.

 

איך מתחילים?

אם אכן נקלעתם למצב של אובדן כושר עבודה והחלטתם להניע תהליך לשם השגת כיסויים או פיצויים קודם כל חשוב שתדעו – זה אפשרי. יחד עם זאת, הליך הגשת תביעת אובדן כושר עבודה נוטה להיות מסורבל וקשה. במקרים רבים, הגופים השונים לא ששים להעניק פיצויים וכיסויים ועל כן צריכה לבצע עבודה הכנה מוקפדת.

לשם כך, כדאי להסתייע בגורם מקצועי, לרבות עורך דין מיומן, באופן שיגביר את הסיכויים לקבלת הפיצויים. למעשה, גורם מקצועי יידע לבצע עבודת הכנה מעמיקה בהתאם למצב הנתון, לפעול כדי להוציא את המסמכים הרלוונטיים ולהגישם באופן שמתכתב עם הנהלים של כל גוף וגוף.

 

לסיכום – לא תהססו לקחת את שמגיע לכם

פגיעה באובדן כושר העבודה היא פגיעה קשה ולעיתים אף הרסנית. במידה ונקלעתם למצב הזה הרימו ראש ותזכרו שיש אור בקצה המנהרה. באמצעות תביעת אובדן כושר עבודה תוכלו לקבל פיצוי שהולם את מצבכם. אל תהססו לקבל את מה ששלכם, בהצלחה והמון בריאות!

תביעת נכות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
יום גיבוש עם מופע טלפתיה עוצר נשימה

מתי בפעם האחרונה ראיתם את העובדים שלכם מרוצים? שמחים? ומגובשים באמת? האמת היא שלא כל מנהלי עסקים זוכים לכך והגיע הזמן שתבינו: אם לא תשקיעו בעצמכם בעניין הזה, עלול להיות

אותיות קידום
דיגיטל
איך גוגל מרוויחים כסף

בעולם של 2020 נדירים אלו מבינינו שלא משתמשים בכלים שגוגל מציעים לנו. בין אם זה היומן האלקטרוני, יוטיוב, גוגל מפות, גוגל תרגום, תמונות גוגל, גוגל דרייב וכמובן מנוע החיפוש של