ניהול ספרי חשבונות – איך עושים את זה נכון?

ניהול של עסק מצריך עבודה עם רשויות שונות בהתאם לסוג העסק ולהתנהלותו. במקרים מסוימים יש צורך להיות בתהליכי עבודה מול רשויות מקומיות או משרדי ממשלה שונים. בכל מקרה, כל בעל עסק, בין אם הוא קטן ובין אם הוא גדול מאוד, מחויב בהגשת ספרי חשבונות שונים לרשות המיסים. ניהול נכון של ספרי החשבונות האלה יכול לחסוך לכם כסף ועוגמת נפש רבים. 

 

מה הם ספרי חשבונות?

ספרי חשבונות הם בעצם תיעוד של כל הפעילות העסקית שנעשתה בעסק מסוים. את ספרי החשבונות כותבים בכדי שניתן יהיה להגיש אותם למס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ. רשויות אלה דורשות הגשה של ספרי חשבונות בכדי שתהיה בידם האפשרות לחשב את המס שיש להטיל על העסק שמגיש את ספרי החשבונות.

ניהול ספרי חשבונות יכול להיות מאוד מסובך ולכן רוב החברות הגדולות מעסיקות רואה חשבון לחברות כשכיר או כפרילנסר. בפסקאות הבאות נפרט מעט על ספרי חשבונות ומה הם מכילים.

 

הכנסות של העסק בספרי חשבונות

בספרי החשבונות של העסק צריכות להיות מפורטות כל ההכנסות של העסק בתקופה שעליה מגישים את הדיווח. הכנסות של עסק יכולות לנבוע ממכירת מוצרים, שירותים, שכ"ד תמלוגים ועוד. דיווח נכון ומדויק של הכנסות הוא חובה של כל בעל עסק ומי שלא עושה כך עלול להתמודד עם קנסות גבוהים ולעיתים עם האשמות פליליות בדבר העלמת מס. לכן חשוב מאוד שכל הכנסות של העסק יהיו מפורטות בספרי החשבונות שלו.

 

הוצאות של העסק בספרי החשבונות

כמובן שכל ההוצאות של העסק צריכות להיות מפורטות גם הן בספר החשבונות שלו. הוצאות יכולות לכלול חומרי גלם ומוצרים שהעסק קנה, שכר דירה ששולם, שכר העובדים בעסק ועוד שלל הוצאות קטנות וגדולות. הוצאות שלא נכנסו לספר החשבונות של העסק יגרמו לעליית תשלומי המיסים בגין העסק ובכך להורדת הרווחיות שלו, בלי שיש לכך סיבה אמיתית. לכן חשוב מאוד להקפיד להכניס את כל ההוצאות הרלוונטיות של העסק לספר החשבונות ולצרף חשבוניות מס במידת הצורך.

 

מחסן ומלאי (למי שרלוונטי)

עסקים רבים עובדים עם מחסן ומלאי גדולים. המשמעות של מלאי גדול הוא שניתן להזדכות עליו בתשלום המס כהוצאה לכל דבר ועניין. לכן חשוב מאוד להקפיד על ספירת מלאי מדויקת של המחסן של העסק ורישום של התוצאות בספרי החשבונות של אותו העסק.

 

איך לנהל ספרי חשבונות נכון? – סיכום

ניהול של ספרי חשבונות הוא אחד החובות שמוטלות על כל בעל עסק בישראל. אפילו עוסקים פטורים מחויבים בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה. בעת הכנת ספרי החשבונות יש להכניס את כלל ההוצאות וכלל ההכנסות של העסק המדובר. כמו כן יש לשים לב למלאי של העסק, במידה והוא משמעותי, ולדווח גם עליו בספר החשבונות הרלוונטי.

הַנהָלַת חֶשְׁבּוֹנוֹת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ביטוח אלנסיס מכסה גליובלסטומה
ביטוחים
האם ביטוח מחלות קשות מכסה גליובלסטומה?

רבים מאיתנו מכירים אדם כזה או אחר שחלה במחלה הנוראה, מחלת הסרטן. מחלת הסרטן, נחשבת בעיניי רבים כאחת הבעיות הגדולות ביותר איתן מתמודד עולם הרפואה והמדע בעת המודרני.    מחלת

מקלדות
לימודים
הכול על קורס שיווק דיגיטלי

חושבים שהגיע הזמן להעשיר את הידיעות שלכם? נמאס לכם להרגיש שאתם לא מנצלים את הכוח של האינטרנט כדי לקדם את העסק שאתם מנהלים? אם כך, כנראה שאתם צודקים. אומנם כולנו