תיקון חלונות חשמל לרכב

בעבר היו מותקנים ברכבים חלונות בעלי מנגנון הפעלה מכני ידני, אך כיום קשה למצוא רכבים שהחלונות בהם מופעלים בצורה שכזאת. בשנים האחרונות כמעט כל החלונות המותקנים ברכבים הם חלונות חשמליים. בהתאם לכך, לשם תיקון חלונות הרכב יש צורך בידע במערכות חשמליות, וכדאי שתיקון זה ייעשה על ידי חשמלאי מוסמך. בכתבה שלפנינו תמצאו הסבר על חלונות חשמליים והמנגנון שלהם, התקלות הנפוצות בהם והעלויות של תיקונים אלה. 

 

חלונות חשמל לרכב

חלונות חשמל לרכב מורכבים ממספר מערכות שונות, ורק פעילות תקינה והרמונית של כל אחת מהן תגרום לפעולה תקינה של החלון. החלק הראשון הוא הכפתור שאחראי לשדר למנוע החשמלי את הפקודה להעלות או להוריד את החלון.

החלק השני הוא המנוע החשמלי שמעלה ומוריד את החלון בפועל, והחלק השלישי הוא המנגנון המכני שאותו מזיז המנוע. בכל אחת ממערכות אלו יכולה להתרחש תקלה כזו או אחרת, ומכיוון שמנגנונים אלו הם חשמליים ברובם, כדאי להזמין חשמלאי לרכב לשם תיקונם.

 

התקלות הנפוצות בחלונות חשמל ברכב

ישנם שלושה סוגי תקלות בחלונות חשמליים, ואלו הן התקלות הנפוצות ביותר בחלונות מסוג זה. כבל קרוע במנגנון המכני של החלון, שבירה של חלקי פלסטיק במנגנון המכני או החשמלי, וקצר חשמלי. בכדי לתקן קרע בכבל או שבר בחלק פלסטיקה של החלון – יש צורך לפרק את החלון ולהחליף את החלק שנהרס.

במקרה של קצר חשמלי – ראשית יש להבין מה גרם לאותו הקצר ובהתאם לכך ניתן להחליף את החלק הדורש החלפה, או שנדרש להוסיף שכבת בידוד  ששחיקתה גרמה לקצר החשמלי בחלון. לכל אחד מתיקונים אלה עלות שונה שנגזרת גם מקריטריונים אחרים, ועל כך בפסקה הבאה.

 

העלויות של תיקונים לחלונות אלה

עלות התיקון לחלון החשמלי ברכב נגזרת מכמה אלמנטים. כמובן שסוג התקלה הוא אחד האלמנטים החשובים בקביעת עלות התיקון של החלון. בנוסף לכך, סוג המנגנון החשמלי והמכני ברכב ישתקלל אף הוא בעלות התיקון, וכמו כן עלותו של הרכב והחלקים המרכיבים אותו יהוו קריטריון חשוב בקביעת העלות.

בכדי להוזיל את עלויות התיקון של החלון, ניתן להשתמש בחלקי חילוף לא מקוריים או אפילו בכאלה משופצים. שיטה זאת תאפשר אמנם להוזיל את העלות של התיקון, אך יש לה את החיסרון שהחלק שהוחלף יהיה באיכות נמוכה יותר בדרך כלל מאשר החלק המקורי שיוצר על ידי יצרן הרכב.

 

תיקון חלונות חשמל – סיכום

כיום, בכל רכב כמעט מותקנים חלונות חשמליים ולא ידניים כפי שהיה בעבר. החלון החשמלי מורכב משלושה מנגנונים: הכפתור, המנוע והמנגנון המכני שאותו המנוע מזיז. תקלה בחלון החשמלי יכולה להתרחש באחד או ביותר מחלקים אלה. כבל קרוע, חלק פלסטיק שנשבר או קצר חשמלי – אלו הן התקלות הנפוצות ביותר בחלונות מסוג זה. עלותו של תיקון חלון חשמלי לרכב נקבעת על ידי מספר קריטריונים שונים.

חלונות לרכב חשמלי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קורסי סייבר
לימודים
3 קורסי סייבר שלא הכרתם

בעידן הדיגיטלי של היום, הביקוש לאנשי מקצוע מיומנים בתחום הסייבר ואבטחת המידע ממשיך לגדול. ככל שהאיומים בעולם הסייבר משתכללים, יש צורך באנשים בעלי הידע והמומחיות להתגונן מפני איומים אלו. אז