דרכים להבין את רגשות הכלב

רגשות הם עניין אוניברסלי.

לא רק בני אדם חווים אותם אלא גם חיות שונות, וביניהם כלבים.

כלבים יכולים לחוש אושר, שמחה, עצב, חרדה ועוד רגשות שונים ומגוונים.

 מאחר וחיות לא יכולות לדבר כמובן, הרבה יותר קשה לדעת מה הן מרגישות, אך זה לא בלתי אפשרי.

בכתבה הבאה נציג מספר דרכים להבין את רגשות הכלב.  

 

בעזרת הגאדג'טים

נתחיל באופציה המגניבה יותר אך הזמינה פחות: קולר שמזהה רגשות. כן, כן, יש דבר כזה. מדענים מדרום קוריאה פיתחו קולר מיוחד שרגיש לקולות הנביחה שמשמיעים הכלבים ויודע לסווג אותם לחמש קטגוריות רגש שונות, כגון שמחה, כעס ועוד. נשמע כמו סרט מדע בדיוני אך למעשה אמיתי לחלוטין. עם זאת, מדובר בפריט שעדיין נמצא בפיתוח, ואי אפשר להשיג אותו בחנויות החיות נכון להיום.

 

הכל מתחיל בשפת הגוף

כמו אצל בני אדם, גם אצל כלבים ניתן להבין ולזהות לא מעט רגשות דרך ביטויים גופניים שונים. כשכוש בזנב הוא כמובן סימן לשמחה והתלהבות, התנפלות על הבעלים לאחר זמן רב שלא התראו מראה אהבה וגעגוע, וחשיפת שיניים יכול לאותת על תחושת איום או תוקפנות שחש הכלב.

לסימנים אלו מתווספים עוד לא מעט ג'סטות והתנהגויות שיכולות לרמז על אופי הכלב ועל רגשותיו. ככל שמכירים את הכלב יותר זמן ויותר לעומק יודעים לנתח בביטחון רב יותר את תחושותיו. חשוב לציין שכמו אצל בני אדם, גם אצל כלבים יש הבדלים אינדיבידואליים מסוימים. זאת אומרת שלא כל רגש יתבטא באותה מחווה אצל כל כלב, ולא כל מחווה תהיה אוטומטית ביטוי לרגש מסוים.

 

ההורמונים מספרים לא מעט

בדיקת הורמונים היא גם דרך מעניינת ומיוחדת לזהות תחושות שונות אצל הכלב. נכון, לא מדובר בבדיקה שגרתית וצריך עבורה את הציוד והידע המתאים, אך היא כן מלמדת מאוד וכדאי להכיר אותה, לפחות בשביל הידע הכללי.

כך למשל, רמות גבוהות של הורמון הקורטיזול מעידות על סטרס גבוה אצל הכלב וכן על חרדה. מנגד,  רמות גבוהות של אוקסיטוצין, הידוע גם כינוי האטרקטיבי הורמון האהבה, מעידות על התלהבות, שמחה וחיבה.

 

הלוחשים לכלבים

הבנת עולמו הפנימי של הכלב היא לא דבר של מה בכך, כלבים תופסים את העולם שונה מאיתנו, וגם מרגישים שונים מאיתנו. כך למשל, תחושת אשמה היא דבר שאינו אפשרי לכלבים מכיוון שאין להם תפיסה של המושגים טוב או רע. בעלים רבים מתבלבלים לזהות אשמה אצל כלבים כשבפועל הם חשים כניעה.

לכן כדאי להיעזר במומחי כלבים מסוגים שונים לשם הבנה מעמיקה של רגשותיהם. מאלפי כלבים מנוסים, מומחי התנהגות ואף פסיכולוגים לכלבים (כן, יש מקצוע כזה) יכולים לשפוך אור מקצועי על מה שהכלב מרגיש ועל הסיבות השונות להתנהגותו. כדאי מאוד לפנות אל אחד מאלו ולבקש ממנו שיעור מאלף שייתן לכם כלים חשובים בתקשורת עם הכלב.

רוצים למצוא מוצרים אחרים שיוכלו לשפר את חיי הכלב שלכם? בקרו באתר – https://chowchow.co.il וגלו מגוון מוצרים איכותיים!

 

חייה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קרש חיתוך
אוכל
מתכון להכנת פיקניה נימוח וטעים

אם אתם מעוניינים לגרום לכל האורחים שלכם להרגיש מבסוטים, אתם מעוניינים להכין פיקניה נימוח וטעים. סמכו עלינו, כולם עומדים לפתוח את הכפתור בג'ינס ולהתרווח אחורנית על הספה. הנה לכם מתכון

מסך
דיגיטל
במה כרוך קידום אורגני?

קידום אורגני הפך להיות בשנים האחרונות להליך הכרחי עבור כל בעל אתר אינטרנט. מי שמכיר את הקידום המדובר, יודע שמאחורי כל אתר אינטרנט מצליח עומד הליך מחושב מאוד של קידום

חקירה פרטית
כללי
איך מתבצעת חקירה פרטית?

חקירה פרטית היא אקט מסווג שמתבצע בדרכים שונים בהתאם לכל מקרה. חוקרים פרטיים יכולים להתייחס אל שלל פעולות שונות כחלק מתהליך חקירה. אלה מתבצעות בהתאם לדרישות הלקוח ותכנית פעולה שנקבעה